Un număr de 17 şcoli din mediul rural, fiecare cu mai puţin de zece elevi, vor fi comasate din anul şcolar 2018-2019, copiii urmând să fie preluaţi de şcolile generale din satele de centru, iar transportul lor va fi asigurat de primării cu ajutorul microbuzelor şcolare.

Potrivit inspectorului şcolar general Maria Ştefănie, iniţial au fost luate în calcul 18 structuri şcolare. Cinci dintre solicitările de comasare a unităţilor şcolare au venit din partea primarilor, iar 13 propuneri au fost făcute de Inspectoratul Şcolar. În urma discuţiilor avute cu primarii s-a ajuns la concluzia că singura şcoală pentru care se va face o prelungire va cea din satul Merişor, comuna Băniţa, unde învaţă acum zece elevi, iar condiţiile pentru navetă sunt mai restrictive.

“Am discutat cu domnul primar şi a venit cu argumente pertinente, de care noi ţinem cont: faptul că şcoala din centrul de comună va intra anul acesta în lucrări de reabilitare şi că există un singur microbuz şcolar. Înţelegem lucrurile acestea şi vom face demersuri astfel încât şcoala din Merişor să rămână şi în anul şcolar 2018-2019. Suntem flexibili, înţelegători şi deschişi tuturor discuţiilor. Avem doar cuvinte de mulţumire la adresa primarilor care ne-au înţeles, ne-au oferit un sprijin şi au venit cu soluţii”, a declarat inspectorul şcolar general al judeţului Hunedoara, în şedinţa Comisiei de Dialog Social de miercuri.

Pe de altă parte, liderul Sindicatului Învăţământ Preuniversitar (SIP) Hunedoara, Paul Rusu, a arătat că şedinţa Comisiei de Dialog Social ar fi trebuit să aibă loc în urmă cu o lună, când s-au făcut propunerile de comasare a şcolilor.

“Problema noastră nu a fost legalitatea măsurilor, ci lipsa de transparenţă, lipsa dialogului. De aceea s-a ajuns la medierea de la Prefectură. (…) În momentul de faţă se pare că restricţiile bugetare sunt totul. Nu putem judeca învăţământul pe criterii de eficienţă economică”, a declarat liderul sindical.

Acesta a menţionat că, în urma comasărilor de şcoli, nu vor fi afectaţi profesorii titulari şi cei cu contract individual de muncă pe o perioadă nedeterminată.

“Cel puţin acestea au fost promisiunile. Suntem atenţi şi urmărim atenţi situaţia”, a punctat Rusu.

La rândul său, prefectul judeţului Hunedoara, Fabius Kiszely, a apreciat că dialogul dintre reprezentanţii Inspectoratului Şcolar, SIP Hunedoara şi primarii de comune a fost unul “constructiv”, menţionând că interesul instituţiei este ca elevii să beneficieze de o “pregătire temeinică”.

“Ideea pe care am căzut cu toţii de acord este că elevul este cel care contează. S-au ridicat probleme punctuale care vor sta la baza unor analize ale Inspectoratului Şcolar cu sindicatul. (…) Pe noi ne interesează ca elevii din judeţul Hunedoara să aibă o pregătire temeinică, în aşa fel încât să asigure dezvoltarea acestui judeţ”, a conchis prefectul judeţului Hunedoara. AGERPRES

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus