Iată care sunt cele mai valoroase branduri româneşti în 2017, potrivit raportului Brand Finance România 50.

Cel mai valoros brand românesc este brandul auto Dacia, şi de asemenea singurul care depăşeşte un miliard de euro. Este un brand solid, popular, fiind singurul brand auto care putea fi cumpărat în România până în 1989. Preluarea de către Renault în 1999 a marcat un reviriment al brandului, iar în prezent Dacia este al doilea brand din portofoliul Renault ca vânzări, cu 90% din producţie vândută în 34 de ţări.

În ceea ce priveşte industriile prezente în clasament, în afară de categoria “auto” care este cu totul singulară, sectorul retail se distinge prin 10 brand-uri care împreună valorează peste 796 milioane euro. Cele mai valoroase dintre acestea sunt platforma de e-commerce eMAG şi retailerul Dedeman.

Emag a fost înfiinţat în anul 2001 de trei tineri antreprenori într-un apartament de bloc. Alimentat de investiţiile fondului global Naspers, care între timp a devenit acţionar majoritar, eMAG a crescut exponenţial devenind cel mai mare retailer online din România, cu o valoare de 361 milioane euro.

Pe locul trei în clasamentul celor mai valoroase branduri româneşti se află Dedeman. Compania a excelat în modelul de business mai degrabă tradiţional al magazinelor de materiale de construcţii şi pentru amenajări interioare, dar a valorificat tendinţele moderne de amenajare a casei, bricolaj de tip do-it-yourself (DIY) şi comerţ modern (cash & carry). Cu o valoare de 206 milioane de euro, este în acelaşi timp cel mai valoros brand acţionariat 100% românesc.

Digi(RCS&RDS) se clasează pe locul 5, cu o valoare de 150 milioane de euro, fiind în acelaşi timp cel mai puternic brand de telecom, cu cote pe piaţă în telefonia fixă şi mobilă, Internet şi date, televiziune prin cablu în România şi Ungaria, precum şi în Italia şi Spania, unde serveşte mari comunităţi de români.

Bitdefender este cel mai valoros brand de tehnologie al României. Cu o valoare de 112 milioane de euro şi plasându-se pe locul 7, brandul de software antivirus a crescut considerabil, alimentat de nevoia globală de protecţie în era revoluţiei digitale.

Sursa: capital.ro

Un răspuns

  1. nelutu@yahoo.com' Nelutu Olaru spune:

    Si pe locul 4 cine e ca nu m am prins!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus