Mai bine mai târziu decât niciodată. Adoptat tacit de Senat încă din luna martie a acestui an, un proiect de act normativ propune schimbarea modului de calcul al punctului-amendă aplicat șoferilor care nu au respectat legislația rutieră în vigoare. Textul se află acum pe masa de lucru a deputaților și așteaptă verdictul acestora.

Potrivit proiectului, punctul-amendă va fi calculat în funcție de indicele social de referință. Concret, dacă acest proiect legislativ va intra în vigoare, adică va primi vot favorabil în Camera deputaților, va fi semnat de președintele țării și va fi publicat în Monitorul Oficial, un punct-amendă va reprezenta “20% din indicele social de referință (ISR), stabilit prin hotărâre a Guvernului”.

În actuala legislație, punctul-amendă se stabilește în raport cu salariul minim, reprezentând 10% din acesta. Pentru 2018 și 2019, autoritățile au decis o valoare fixă a punctului-amendă, de 145 de lei. În condițiile în care cuantumul ISR din acest an este de 500 de lei, punctul-amendă va avea valoarea, dacă propunerea legislativă va ajunge să se aplice, de 100 de lei, ceea ce ar reprezenta o scădere a valorilor amenzilor de circulație față de cele aplicate în prezent.

Așadar, în contextul în care Executivul a introdus salariul minim diferențiat în funcție de studii, această modificare adusă modului de calcul al cuantumului punctului-amendă ar putea aduce, pe lângă o reducere a nivelului amenzilor de circulație, și eliminarea confuziilor privind nivelul salariului minim folosit la calcularea punctului-amendă.

Conform legislației în vigoare, indicatorul social de referință reprezintă unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează beneficiile sociale suportate din bugetul de stat, inclusiv indemnizația de șomaj, venitul minim garantat sau alocația pentru copii.

sursa: dcbusiness

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus