„Acest pod, chipurile avariat, este o noua bătaie de joc a CNAIR și MT la adresa românilor”

„CNAIR reușește și sub noua guvernare să țină închisă deja de 5 luni o investiție de sute de milioane de euro, sub niște pretexte puerile. Vorbim de lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (Ilia-Holdea) care era gata de trafic din august.

După expertize minuțioase, au fost găsite probleme la aparatele de reazem ale podului peste Mureș. CNAIR ne spune că podul are sute de tone, și totul apare într-o lumină gravă. Ce nu ne spun însă nici CNAIR și nici ministrul este că remedierea este o operațiune banală care presupune ridicarea podului cu câțiva milimetri și se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic în zeci de locuri din țară.

Acest pod, chipurile avariat, este o noua bătaie de joc a CNAIR și MT la adresa românilor. Prin această operațiune de imagine, CNAIR încearcă să acopere decizia dezastruoasă de a ține închiși cei 21 de km de autostradă. Investițiile nu se fac pentru cetățeni, ci pentru orgoliul politicienilor de la MT și al funcționarilor de la CNAIR.

Se va deschide când le convine dumnealor. Nu este prima oară: tronsonul Aiud-Turda din A10 a fost închis 7 luni pentru presupuse probleme la asfalt. Și acolo am avut o remediere de ochii lumii, care a durat câteva ore, pentru salvarea onoarei administrației drumurilor.

Între timp șoferii circulă pe DN. Nu contează că România este în subsolul clasamentului european al siguranței rutiere sau al celui privitor la kilometrii de autostradă!”, au spus cei de la Asociația Pro Insfrastructură.

Pe de altă parte, în prezent se fac lucrări la podul peste Mureș, urmând ca în termen de 20 de zile acestea să se încheie, în condiții meteo favorabile. După terminarea acestor lucrări și analizarea raportului final CNAIR va lua o decizie „privind finalizarea lucrărilor rămase de executat, în regie proprie sau prin contractarea lor”. Oficialii CNAIR nu menționează însă nimic despre un termen în care „lotul muzeu” ar putea fi dat în circulație.

În luna august a acestui an, lotul 3 Lugoj-Deva (Ilia – Holdea) trebuia dat în trafic, „la pachet” cu lotul 4. Tronsonul de autostradă de la Ilia la Deva (lot 4) a fost dat în trafic, în luna august, după recepție, lotul 3 (de la Ilia la Holdea) nefiind dat în trafic și nerecepționat deoarece reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor, prin vocea fostului ministru Răzvan Cuc (care în aceste momente este audiat ca martor într-un dosar la DNA Timișoara), au spus că au descoperit neconformități – de la fisuri în asfalt până la „lipsă capace canal” și altele.

CNAIR transmite că au început lucrările de înlocuire a unor parapete pe acest lot, la podul peste Mureș. A fost emis ordinul de începere a lucrărilor și s-a predat amplasamentul constructorului, lucrările fiind în plină desfășurare. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este de 20 de zile în condiții meteo favorabile.

„Au început lucrările de repoziționare/înlocuire a aparatelor de reazem la Podul peste râul Mureș! În raportul preliminar al Expertizei tehnice a lucrărilor de artă de la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, întocmit de către IPTANA, s-a constatat o funcționare defectuoasă a aparatelor de reazem de la Podul peste râul Mureș acestea fiind ieșite în afara marginii plăcii metalice, către râu. Astfel, CNAIR SA a semnat contractul «Repoziționare/înlocuire aparate de reazem la Pod pe Autostrada Lugoj – Deva, Lot 3, km 69+105, peste râul Mureș» cu Societatea TKT TEHNOLOGII ȘI TENSIONĂRI ÎN CONSTRUCȚII SRL, valoarea contractului fiind de 280.000,00 lei fără TVA”, transmit cei de la CNAIR.

În data de 9 decembrie 2019 a fost transmis Raportul final de Realizare Expertiză Tehnică a lucrărilor de drum proiectate și executat. În prezent, CNAIR analizează raportul final al Expertizei tehnice a lucrărilor de drum și așteaptă raportul final al expertizei tehnice a lucrărilor de artă.

„În funcție de concluziile și recomandările rapoartelor finale ale expertizelor, CNAIR va lua o decizie privind finalizarea lucrărilor rămase de executat, în regie proprie sau prin contractarea lor”, transmit cei de la CNAIR.

Pe lotul 3 a lucrat asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.

Sursa foto: Asociația Pro Insfrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus