O autostradă continuă între Nădlac, la graniţa de vest a ţării cu Ungaria şi oraşul Sibiu, cu o lungime de circa 360 de kilometri, va fi finalizată la jumătatea anului 2016, potrivit estimărilor oficiale.

Dacă preconizările și termenele de finalizare pentru tronsoanele aflate în lucru vor fi respectate, anul viitor, județul Hunedoara va fi conectat la infrastructura rutieră europeană.

Tot anul viitor este preconizată și finalizarea autostrăzii Sebeș–Turda, care va lega Deva de Cluj–Napoca. În aceste condiții, județul nostru ar putea deveni un pol de dezvoltare economică în zonă.

La ora actuală, aproximativ 240 de kilometri din viitoarea autostradă Nădlac-Sibiu sunt deschişi circulaţiei,  dintre care circa 50 de kilometri (între Nădlac şi Pecica, respectiv între Sălişte şi Cunţa) fiind inauguraţi în iarna anului trecut.

CITEȘTE ȘI: Județul Hunedoara | Suntem condamnați la sărăcie?

Cu toate acestea, mai lipsesc câteva tronsoane, pe care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că le va finaliza în 2016. Dintre acestea se numără și lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, între localităţile Sanoviţa şi Izvin, care ar urma să fie deschis circulaţiei în iulie 2016, în timp ce loturile 2, 3 şi 4 ale tronsonului Lugoj-Deva, vor fi inaugurate în mai 2016, conform datelor CNADNR.

Autostrada dintre Nădlac şi Sibiu include şi câteva variante de ocolire la standard de autostradă, aşa cum sunt cea a Aradului sau a Sibiului, care sunt deja funcţionale.

Tronsonul din Autostrada A1, care va lega Sibiul de Piteşti, va fi construit ca o autostradă fazată, adică mai întâi în formula de drum expres şi abia după să fie extinsă la autostradă. Cu toate acestea, până se va putea circula pe această şosea vor mai trece câţiva ani. Recent, ministrul transporturilor Ioan Rus spunea că proiectantul care va realiza studiul de fezabilitate pentru această şosea va fi ales în ianuarie, iar lucrările de construcţie ar putea începe abia peste un an şi jumătate sau doi, potrivit Mediafax.

Autostrada A1 face parte din Coridorul IV pan-european de transport, aflat în construcție, care cuprinde:

– Segmentul de 109,6 km între București – Pitești, completat în 2007 cu centura ocolitoare a orașului Pitești și cu pasajul subteran de legatură cu DN7 în Bascov;

– Tronsonul Pitești – Sibiu, în lungime totală de 133,8 km este planificat, momentan din acesta aflându-se în exploatare doar Centura orașului Sibiu, în regim de autostradă (Șelimbăr – Șura Mică), în lungime de 17,2 km, dată în exploatare în 2010;

– Tronsonul Sibiu – Orăștie în lungime de 82,1 km, este deschis circulației. Acesta cuprinde lotul 1 Vințișoara – Orăștie (24,1 km),  lotul 2 Cunța – Vințișoara (19,8 km), lotul 3 Săliște – Cunța (22,1 km – deschis în noiembrie anul trecut),  lotul 4 Sibiu – Săliște (16,1 km);

– Tronsonul Orăștie – Deva, în lungime de 32,5 km, se află în exploatare. Secțiunea Simeria – Deva (14,8 km) din cadrul acestui tronson a fost deschisă circulației în 2012, iar diferența a fost deschisă în 2013;

– Tronsonul Deva – Lugoj, în lungime totală de 99,5 km, din care doar lotul 1 este deschis circulației, restul fiind în execuție. Tronsonul este împărțit în patru loturi. Lotul 1 a fost deschis parțial circulației pe o porțiune de 17 km în 2013 (între Trăian Vuia și Balint); restul de 10 km nu au fost deschiși circulației din cauza lipsei unui drum de legătură (Balint – Sanovita);

– Segmentul Lugoj – Timișoara, în lungime de 35,1 km, dintre care este deschis circulației lotul 1 Izvin – Giarmata (Centura Timișoara) în lungime de 9,5 km;

– Tronsonul Timișoara – Arad, în lungime de 44,6 km, dintre care 12,3 km Centura orașului Arad, se află în exploatare din 2012;

– Tronsonul Arad – Nădlac, în lungime de 38,9 km, dintre care sunt deschise circulației lotul 1 Pecica – Nădlac, (22,2 km) și 6 km din lotul 2 Arad – Pecica (16,7 km), deschise în 2014;

La finalul lucrărilor, autostrada urmează să lege Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. Anul trecut erau în lucru segmentele Nădlac–Arad, Timișoara–Lugo și Lugoj–Deva.

Sursa: 130km.ro, zf.ro, alba24.ro

Foto: zoso.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus