Viaţa şoferilor devine mai grea începând cu această lună, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod Rutier, care prevede reguli noi şi sancţiuni mai mari.

Guvernul a aprobat modificările propuse Codului Rutier în toamna anului trecut, iar săptămâna trecută acestea au fost publicate în Monitorul Oficial. Pentru şoferii din România, noul regulament aduce sancţiuni mai mari, dar şi mai multe schimbări. Este ştiut faptul că valoarea unui punct-amendă este stabilit la 10% din salariul minim brut pe economie, adică  97,5 lei, iar de la 1 iulie acelaşi punct-amendă va creşte odată cu creşterea salariilor, la 105 lei. Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de şase luni de la data constatării contravenţiei.

Cea mai importantă schimbare adusă Codului Rutier se referă la reglementările care prevăd transportul copiilor în autovehicule. Copiii în vârstă de până la trei ani nu au voie în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranţă, cu excepţia celor destinate transportului public de persoane, precum şi a taxiurilor, dacă în acestea din urmă ocupă orice alt loc decât cel de pe scaunul din faţă. Şoferii care nu respectă această regulă riscă să fie amendaţi cu 450 de lei. O altă noutate este aceea că şoferul este obligat să le spună pasagerilor să-şi cupleze centura de siguranţă, iar dacă aceştia vor fi surprinşi fără centuri, şoferul primeşte o amendă de 450 de lei.

O amendă de 390 de lei riscă să primească, în acest moment, aproape toţi şoferii din România pentru că  majoritatea nu cunosc faptul că pentru a fi conduse pe drumurile publice, autovehiculele trebuie să fie dotate cu trusă medicală de prim ajutor şi – atenţie! – două triunghiuri reflectorizante, nu unul. Aceeaşi amendă o vor încasa mulţi şoferi pentru că depăşesc coloanele de vehicule oprite la culoarea roşie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată, neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară şi nerespectarea regulilor privind depăşirea. Pe lângă amendă, şoferilor li se va reține şi permisul pentru 30 de zile.

 
 

O altă noutate este şi faptul că recoltarea mostrelor biologice se va putea face la locul accidentului, în ambulanţe cu medic ori autospeciale cu această funcţie aparţinând Serviciului mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare.

Traşi pe dreapta de angajaţii ANAF

Un lucru pe care îl vom vedea din ce în ce mai des pe şoselele de la noi este oprirea autovehiculelor de către agenţii ANAF. În Codul Rutier se specifică că „funcţionarii din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care în scopul exercitării atribuţiilor de control specifice efectuează semnale de oprire pentru conducătorii autovehiculelor, sunt obligaţi să poarte uniforma cu înscrisuri şi însemne distinctive şi mijloace de protecţie fluorescent-reflectorizante pe fond de culoare roşie, stabilite prin hotărâre a Guvernului“.

Cele mai mari amenzi vor fi acordate şoferilor care conduc o maşină cu ITP-ul expirat sau fără anvelope de iarnă, vitezomanilor care depăşesc viteza legală cu mai mult de 50 km/h decât limita legală, dar şi celor care nu opresc la trecerea la nivel cu calea ferată, şoferilor implicaţi în accidente rutiere şi au o alcoolemie mai mare de 0,25 la mie în aerul expirat. Cea mai mare amendă este de aproape 10.000 de lei.

capital.ro

4 răspunsuri

  1. Agentii ANAF te opresc in trafic pentru ce? Ce verifica?

  2. ne-am dat dreq , au terminat ce de la ANAF cu evaziunea fiscala ,si acum dau amenzi de circulatie ,ma intreb ce dreq calificare au ei ?,maine poimaine vin in parcuri sa dea amenzi daca face catelul kk pe jos sau pentru cine calca iarba .inseamna ca sunt prea multi si nu au ce face .

  3. uite unde sunt banii romanilor, masini pt anaf, nu era deajuns politia ? JALNIC !

  4. Agentii ANAF opresc in trafic “în scopul exercitării atribuţiilor de control specifice”, nu pentru abateri de la regulile de circulatie rutiera.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus