Ce impact a avut darea în folosință, în luna decembrie a anului trecut, a celor trei loturi din Autostrada Orăștie –Sibiu, care traversează județul Alba în paralel cu DN1 și DN7?

Pe lângă impactul economic de necontestat asupra zonei de sud a județului, pe lângă eliberararea municipiului Sebeș de traficul infernal și poluarea aferentă, pe lângă scutirea sutelor de mii de șoferi de coșmarul ambuteiajului de la Orăștie și Sebeș, Autostrada Orăștie –Sibiu (A1) înseamnă mai puțini răniți grav și pierderea a mai puține vieți omenești.

Înseamnă că tributului cu sânge pe care românii erau nevoiți să îl plătească din cauza lipsei infrastructurii rutiere a scăzut semnificativ.

Potrivit datelor puse la dispoziție de Inspectoratul Județean de Poliție Alba în primele 6 luni ale acestui an, pe DN 1 și DN 7 s-au produs 8 accidente grave, soldate cu rănirea gravă a 8 persoane şi rănirea uşoară a 11 persoane. Comparativ cu aceeași perioadă din anul 2013, când nu exista autostrada, se observă o îmbunătățire considerabilă. Zero morți față de cinci în 2013, o scădere cu 10 a numărului accidentelor grave și tot cu zece a răniților grav. Trebuie subliniat faptul că în ultimii ani, datorită acțiunilor Poliției Rutiere din Alba, numărul accidentelor grave înregistraseră scăderi scuccesive, alfel probabil, rezultatele unei analize comparative cu perioada post autostradă ar fi fost și mai evocatoare.

Asfel pe DN 7, drumul național care continuă DN1 de la Sebeș înspre Orăștie, s-au înregistrat în 2014 un singur accident grav, un rănit grav și 3 răniți ușor. Comparativ cu aceeași perioadă din 2013, când nu exista autostrada, pe același tronson de drum se înregistraseră cu 7 accidente grave, o persoană decedată, 8 răniți grav și 2 ușor. Pe DN1, drumul național de la Sibiu – Sebeș – Cluj, s-au produs în primele 6 luni ale acestui an 7 accidente grave, 7 răniți grav și unul ușor, spre deosebire de perioada similară din 2013, când s-au înregistrat 11 accidente grave, 4 morti,  10 răniți grav și 9 ușor.

În aceste condiții, întrebările care vin oricui în minte sunt: Câte vieți ar fi fost salvate, câte nenorociri ar fi putut fi evitate, dacă ar fi construită mai devereme insfrastructura rutieră promisă de politicieni  în fiecare campanie electorală?

ziarulunirea.ro

Un răspuns

  1. Pingback: Scurtissime – 13 August 2014 | Diverse | Robintel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus