Master Planul General de Transport, trimis spre aprobare.

Documentul care contine Master Planul General de Transport al Romaniei poate fi consultat aici.

Actul se afla in prezent pe circuitul de avizare interministeriala, dupa care va fi aprobat de Guvern, in cel mai scurt timp, scrie stirileprotv.ro.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor (MT), remis marti AGERPRES, adoptarea MPGT devine esentiala pentru accesarea fondurilor structurale si asigurarea continuitatii finantarii din partea Uniunii Europene.

Necesitatea elaborarii Master Planului General de Transport, instrument de lucru prin care sa se analizeze situatia existenta si sa se stabileasca nevoile de dezvoltare si de prioritizare pe baze economice solide, proiectele de infrastructura de transport la nivel national, se impune ca o conditionalitate ex-ante a finantarilor din cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM).

“Asigurarea respectarii la termen a prevederilor si angajamentelor statului roman referitoare la indeplinirea conditionalitatilor ex-ante in raporturile cu Comisia Europeana presupune garantarea unui cadru normativ predictibil si coerent care sa creeze conditiile pentru indeplinirea angajamentelor sus mentionate”, se mentioneaza in comunicat.

Master Planul General de Transport al Romaniei

 

Documentul prevede anul 2022 ca termen de finalizare a autostrazii Sibiu – Pitesti, in lungime de 116,60 kilometri, valoarea estimata a acesteia ridicandu-se la 1,674 miliarde euro. Tot in anul 2022 este preconizata finalizarea autostrazii Comarnic – Brasov, de 58 de kilometri, cu o valoarea estimata de circa 998 milioane de euro.

Master Planul General de Transport al Romaniei

Cu doi ani mai devreme, in 2020, trebuie data in folosinta autostrada Tg. Neamt – Iasi – Ungheni, cu o lungime de 135 de kilometri si o valoare estimata de circa 1,130 milioane de euro, iar anul viitor ar trebui sa se deschida traficului autostrada Suplacu de Barcau – Bors (+ Oradea), cu o lungime de 74,5 kilometri si o valoare estimata de 304,43 milioane de euro.

Documentul mai prevede si constructia de drumuri expres, termenul cel mai apropiat fiind cel extinderii la patru benzi a Centurii Sud Bucuresti, respectiv 2018.

 

Master Planul General de Transport al Romaniei este documentul care stabileste principalele directii de dezvoltare ale infrastructurii de transport din Romania, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian si multimodal. Master Planul reprezinta cadrul general de dezvoltare, sursele de finantare, strategia de implementare a proiectelor, precum si asigurarea activitatii de intretinere si reparatii curente pentru infrastructura de transport national pana in anul 2030.

4 răspunsuri

  1. Hahahahahhahahahahhahaha !
    Pana facem noi astea, termina chinezii finalizarea autostrazilor din Africa, toata Africa.
    Suntem probabil cei mai buni la predictii. Dar cui ii pasa, multimea sa mai auda ceva
    pozitiv, nu ? Master plan, auzi.
    Hahahahahahhahahaha.

  2. Absolut halucinant modul în care se vehiculează sutele, miile de kilometri de autostrăzi, sosele rapide, drumuri naționale pe diverse “hârtii” mai mult sau mai puțin oficiale…si mai halucinante sunt sumele ce reprezinta contravaloarea construirii lor….din nou praf în ochi, perdele de fum pentru prostime…în realitate, vom constata peste 5-10 ani ca totul nu a fost decât o mare tromboneala, singurul lucru ce se va concretiza va fi scurgerea unor sume incredibile din bugetul destinat dezvoltării infrastructurii rutiere inspre anumite buzunare. Ar mai fi ceva de remarcat…aproape de fiecare dată când se vorbește despre investiții în tarisoara noastră, se folosește “viitorul”…”vom face”….aproape niciodată ” am făcut” sau “facem”…oare până când o să mai înghițim astfel de mizerii!?! As fi vrut sa mai am puterea sa zâmbesc, însă….

  3. Pe surse : chinezii sunt disponibili sa vina si la noi dupa ce termina cu autostrada lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus