CCR: Guvernul nu poate întrerupe un proces de legiferare

Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizarea PSD asupra proiectului referitor la Institutul Naţional al Magistraturii pentru care Guvernul Orban şi-a angajat răspunderea în Parlament.

Potrivit unor surse din CCR, Curtea a admis sesizarea PSD, “pentru că nu sunt îndeplinite cele patru condiţii stabilite prin decizii ale Curţii Constituţionale pentru utilizarea asumării răspunderii şi s-a avut în vedere că erau legi în Parlament, pe acest subiect, în faza de finalizare”.

În sesizarea de neconstituţionalitate depusă de PSD, prin Decizia nr. 1.557 din 3 noiembrie 2010, Curtea Constituţională a statuat că la modalitatea simplificată de legiferare prin angajarea răspunderii se poate ajunge in extremis, atunci când adoptarea proiectului de lege în procedură obişnuită sau în procedură de urgenţă nu mai este posibilă”.

Conform documentului, proiectul de lege prezentat Parlamentului de către Guvern la data de 12 decembrie 2019 “îşi are sorgintea” în OUG 7/2019, care se află în dezbaterea comisiilor de specialitate din Senat, for decizional.

 

Curtea Constituţională a României a admis și sesizarea PSD asupra proiectului pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea.

Potrivit unor surse din CCR, Curtea a admis sesizarea PSD, “pentru că nu sunt îndeplinite cele patru condiţii stabilite prin decizii ale forului constituţional pentru utilizarea asumării răspunderii şi s-a avut în vedere că erau legi în Parlament, pe acest subiect, în faza de finalizare”.

În sesizarea PSD se arată că proiectul de aprobare a OUG 51/2019 se află în dezbaterea comisiilor de specialitate ale Camerei Deputaţilor. Acest proiect propune eliminarea transportului rutier judeţean de călători din sfera serviciilor publice, situaţie în care acesta se va desfăşura în regim comercial, cu respectarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.

Prin proiectul de act normativ pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea se propune abrogarea prevederilor din OUG nr. 51/2019, astfel încât transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate la nivel judeţean să intre în sfera serviciilor publice.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus