Cetăţenii vor putea depune online cereri pentru obţinerea cărţii de identitate, a paşaportului sau a carnetului de şofer. Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a anunţat joi că, la nivelul MAI, va fi creat, printr-un proiect european, un centru de furnizare de servicii electronice cu scopul debirocratizării activităţii.

Ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mânzatu, ministrul Comunicaţiilor, Alexandru Petrescu, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleşcanu, şi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi, Adrian Vlad Chiotan, au semnat contractele de finanţare pentru proiectele: “Hub de servicii (centrul de furnizare servicii electronice) la nivelul MAI”, “Sistem informatic integrat de emitere şi gestiune a paşaportului elctronic, paşaportului diplomatic şi de serviciu şi a titlurilor de călătorie în oficiile posturilor consulare” şi “Sistem naţional de management privind dizabilitatea”.

”Acest proiect, prin care realizăm un hub de servicii la nivelul MAI, înseamnă de fapt realizarea unui centru de furnizare de servicii electronice. Finalitatea acestui proiect va conduce la o simplificare a accesului la serviciile electronice oferite de către MAI şi completează demersurile în sensul debirocratizării activităţii noastre, demersuri care au fost începute anul trecut prin lansarea sistemului informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă, proiect care se află deja în implementare. Urmărim prin acest proiect să reducem timpii de soluţionare a cererilor cetăţenilor şi să îmbunătăţim comunicarea dintre MAI şi cetăţeni, acestea fiind aspecte pe care le considerăm absolut necesare pentru evoluţia instituţiilor noastre şi pentru modernizarea statului român”, a declarat Carmen Dan, la ceremonia de semnare a proiectului.

 Ministrul de Interne a explicat că, pentru cetăţenii români, implementarea proiectului, în valoare de 90 de milioane de lei, va aduce beneficii directe, între acestea fiind obţinerea cazierului judiciar sau a istoricului sancţiunilor rutiere.
“Mai exact, numărul punctelor de penalizare se vor putea obţine online imediat, fără a fi nevoie de un drum până la poliţie. Tot online se pot depune documentele necesare înscrierii la şcolile MAI sau la Academia de Poliţie. Documentele pentru obţinerea anumitor avize de la MAI pentru documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului, precum şi pentru autorizarea unor construcţii vor putea fi transmise în format electronic. De asemenea, în ceea ce priveşte obţinerea cărţii de identitate, a paşaportului, a permisului de conducere sau pentru înmatricularea autovehiculului, cetăţenii vor putea depune online cererea şi documentele necesare. Tot online vor putea să plătească taxele aferente şi să descarce diferite formulare. În plus, pentru că vorbim de o platformă informatică, vom crea posibilitatea verificării online a stadiului diferitelor cereri depuse de cetăţeni pentru instituţie. Asta înseamnă că vom reuşi să obţinem o reducere a costurilor generate de consumabile sau de prestarea unor activităţi fizice de manipulare, înregistrare, transport şi arhivare a documentelor. Trebuie menţionat că proiectul pe care îl lansăm astăzi are o valoare de 90 de milioane de lei, este finanţat în proporţie de 80% din fonduri europene nerambursabile, iar restul reprezintă contribuţie de la bugetul de stat”, a precizat Carmen Dan.
sursa: alba24

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus