Termenele de depunere a ofertelor pentru reabilitarea a 140 kilometri de cale ferată pe secţiunea CF Frontieră-Curtici-Simeria, cu o valoare estimată la 2,3 miliarde euro, au fost amânate până în septembrie, după mai multe contestaţii şi solicitări de clarificare din partea potenţialilor ofertanţi. Proiectele vizează reabilitarea subtronsoanelor Km 614 – Cap Y Bârzava (44,7 km), Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu (36,1 km), Cap Y Ilteu – Gurasada (19,7 km) şi Gurasada – Simeria (40,8 km), pe teritoriul judeţelor Arad şi Hunedoara.

Lucrările pentru primele două loturi au o valoare estimată de 3,8 miliarde lei, iar în cazul celorlalte două tronsoane sunt evaluate la 4,4 miliarde lei, fără TVA.
Licitaţiile, lansate iniţial în februarie, au fost anulate de CFR în aprilie după descoperirea unor „erori sau omisiuni” în documentaţia proiectelor. Ulterior, administratorul reţelei feroviare publice a reluat procedurile, noul termen pentru depunerea ofertelor fiind stabilit la 29 iulie.

“Termenele de depunere şi deschidere au fost decalate succesiv, la data prezentă acestea fiind de 1 septembrie 2014 (licitaţia pentru subtronsoanele 2a şi 2b), respectiv 4 septembrie 2014 (licitaţia pentru subtronsoanele 2c şi 3). Temeiul legal al decalării acestor termene constă în prevederile OUG 34/2006 (art.72 şi art.50)”, se arată într-un răspuns transmis de CFR.

Reprezentanţii companiei arată că aplicarea acestor prevederi legale privind decalarea termenelor de depunere şi deschidere a ofertelor este determinată, printre altele, de primirea unui număr mare de solicitări de clarificări din partea operatorilor economici, “multe cu caracter complex”, care necesită solicitarea răspunsurilor din partea proiectantului, cât şi de organizarea de vizite de amplasament pentru companiile interesate de participarea la procedură.
Termenele au fost amânate şi din cauza depunerii a câte cinci contestaţii pentru fiecare din cele două licitaţii.

“Cele două licitaţii se află în stadiul de solicitări de clarificări la documentaţia de atribuire şi elaborare a ofertelor înainte de deschidere. Până la data prezentei nu au fost depuse oferte din partea operatorilor economici interesaţi”, mai arată CFR.

Proiectul este finanţat cu bani europeni, în cadrul Programului Operaţional Sectorial pentru Transport 2007-2013 şi 2014-2020, şi fonduri de la bugetul de stat.
Sursa: zf.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus