Deputatul PSD, Ilie Toma continuă seria interpelărilor parlamentare pe tema reluării traficului feroviar pe ruta Hunedoara – Simeria.

După interpelarea scrisă către Ministerul Transporturilor, prin care solicitam revenirea asupra hotărârii de a anula circulația trenurilor pe ruta Hunedoara – Simeria, am adresat o nouă interpelare, verbală de această dată, pentru urgentarea rezolvării acestei situații:

Cu toate că motivarea deciziei a fost că nu se justifică economic rularea trenurilor pe ruta menționată, trebuie să avem în vedere deschiderea unității Bosch de la Simeria, acțiune concretă în acest moment. Naveta pe rută feroviară este o opțiune de care nu trebuie să fie privat nici un locuitor al municipiului Hunedoara, care va opta pentru un loc de muncă la BSH Home Appliance Group, parte a grupului Bosch. Sper în repunerea pe șine a trenurilor, cât mai repede.

În răspunsul primit se arată că:

Societatea de Transport de Călători CFR S.A. își desfășoară activitatea pe o piață concurențială și este nevoită, din acest punct de vedere, să-și adapteze permanent oferta la nevoile și așteptările publicului călător, ținând cont și de eficiența trenurilor puse în circulație.

Astfel, anual, elaborează “Mersul trenurilor de călători”, în funcție de solicitările călătorilor și ale agenților economici interesați.

Menționăm că serviciile feroviare de transport de pasageri sunt influențate semnificativ de nivelul compensației bugetare alocate pentru transportul feroviar de călători.

De asemenea, CFR Călători se confruntă în activitate cu un deficit mare de vagoane. Se impune, așadar, dirijarea capacității de transport spre trenurile cu trafic mare.

Prin anularea unor trenuri neutilizate de cetățeni și la care traficul de pasageri este foarte mic, materialul rulant rezultat este redistribuit prin compunerea trenurilor care circulă pe rute mult mai solicitate, ca, de exemplu, zone cu trafic crescut, de navetă, și zone turistice.

Din monitorizarea traficului pe ruta Simeria-Hunedoara și retur se constată că numărul mediu de pasageri/zi/tren nu este mai mare de 8, conform analizei pe care am anexat-o la răspunsul la interpelarea dumneavoastră.

CFR Călători intenționează să asigure, în funcție de posibilitățile din parcul de material rulant, toate rutele de trenuri pentru care există cerere de bilete sau abonamente.

În consecință, având în vedere că operatorii de transport feroviar de călători au răspuns nefavorabil la propunerea de introducere pe această rută a unui număr minim necesar de două perechi de trenuri pe zi, secția de circulație neinteroperabilă, neînchiriată Hunedoara-Simeria a fost prinsă în rezerva CFR S.A., cu patru trenuri pe zi, în vederea scoaterii la licitație pentru închiriere, conform Hotărârii de Guvern nr. 643/2011.

Pe de o parte, hunedorenii  trebuie să aibă opțiunea transportului și pe cale feroviară. Pe de altă parte, dacă trenurile nu circulă, se poate fura oricând linia ferată și traversele, infrastructura căii dispărând în scurt timp. De aceea, voi insista ca licitația să fie efectuată cât mai repede și Hunedoara repusă pe harta feroviară a României. Ca om, în primul rând, nu pot să rămân indiferent la decizia CFR Călători S.A., iar ca parlamentar rolul meu este să reprezint interesele tuturor cetățenilor. Împreună cu colegii mei parlamentari PSD, voi continua seria interpelărilor pe tema reluării traficului feroviar, pe ruta Hunedoara – Simeria și retur. În limita competenței și a legilor, fac tot ce îmi stă în putere ca situația trenurilor să nu rămână așa.

Deputat PSD,

Ilie Toma

Un răspuns

  1. Bosch, cu siguranta va avea transport propriu iar la cetrafic “urias” pe ruta Hunedoara Simeria…Mai bine militati pentru reparatul drumurilor judetene( au se intelege plombat cu lopata)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus