26 dintre cei 42 de membri ai Asociației Salvital s-au întrunit, astăzi, într-o primă sedință pentru a decide direcția în care va merge asociația în viitor, activitățile în care se va implica și ce se va întâmpla cu cei 20 de angajați rămași în cadrul Salvital. Este vorba de 16 paramedici și 4 personal TESA. Peste 70 de paramedici ai asociației au fost preluați în structurile ISU și vor activa, în continuare, în cadrul SMURD.
Întâlnirea s-a desfășurat în sala mare de ședințe a Consiliului Județean Hunedoara, unul dintre membrii fondatori ai asociației înființate în urmă cu 15 ani, prin intermediul căreia a fost implementat și dezvoltat serviciul SMURD în județul Hunedoara. Ședința a fost condusă de președintele Asociației Salvital, Petru Mărginean, și de președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor.
Înainte de a se discuta ordinea de zi, reprezentanții Asociației Salvital au acordat diplome de mulțumire pentru reprezentanții instituțiilor care au susținut activitatea Salvital și au contribuit, alături de paramedicii SMURD, la salvarea de vieți omenești.
Propunerea lansată de către conducerea Salvital este aceea ca paramedicii rămași în cadrul asociației să se ocupe de proiecte de telemedicină, diferite de activitatea SMURD care rămâne exclusiv în sarcina ISU. Paramedicii Salvital vor derula proiecte care vizează îmbunătățirea stării de sănătate a locuitorilor județului Hunedoara, în special a celor din zonele rurale mai greu accesibile, pot acorda asistență medicală în scop profilactic, pot derula campanii mai ample prin care să fie verificată starea de sănătate a comunităților izolate, cu populație îmbătrânită.
Asociația Salvital a venit cu o propunere nouă de statut și cu un buget estimativ de cheltuieli pentru acoperirea salariilor, a echipamentelor necesare și a costurilor serviciilor. Asociația va avea la dispoziție și cele nouă autospeciale medicalizate, achiziționate în trecut de către Consiliul Județean Hunedoara. Statutul, organigrama și alte aspecte ce țin de viitorul Asociației, urmează să fie discutate într-o nouă ședință convocată peste două săptămâni la care vor participa reprezentanții primăriilor care doresc să rămână membre ale Asociației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus