Modernizarea celor 5 drumuri județene cuprinse în proiect se va realiza cu fonduri europene.

Consilierii județeni au aprobat joi o hotărâre privind proiectul Modernizare – Culoar Trafic Mureş Nord: DN7 (Gelmar) – Geoagiu Băi – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău – Bârsău – Şoimuş – Brănişca – DN7 (Ilia)” în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare tehnică și financiară a proiectului.

Bugetul total al proiectului este de 161.742.850,96 lei,  inclusiv TVA (36 milioane de euro). 

„Proiectul privind Culoarul Mureș Nord a fost declarat eligibil, am primit 77 de puncte, am depus toată documentația și față de ce am aprobat în ședința trecută am aprobat o diferență de câțiva bani care trebuie rectificată prin hotărâre de consiliu. Estimăm că, până la sfârșitul lunii, vom semna contractul de finanțare pentru acest proiect”,  a declarat Daniel Andronache, vicepreședintele CJ Hunedoara.

În cadrul proiectului vor fi modernizate 5 drumuri județene după cum urmează:

  • DJ 706 A: Ilia – Sârbi – Brănișca –Păuliș Lunca –Băița – Ormindea – Vălișoara – DN 76 (km 0+000 – 19+700);
  • DJ 761: Șoimus – Bârsău – Certeju de Sus – Săcărâmb – Geoagiu Băi (km 0+000 – 6+050);
  • DJ 107 A: Limita județ Alba – Homorod – Geoagiu – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău –Bârsău (km 29+925 – 64+445);
  • DJ 705: DN 7 – Geoagiu –Balșa – Almașu Mic de Munte – limită județ Alba (km.0+000 – 8+800);
  • DJ 705 H: DJ 705 (KM 8+800) – Geoagiu Băi (0+000- 2+655).

Obiectivele proiectului sunt: Creșterea gradului de accesibilizare a tuturor zonelor urbane și rurale situate de-a lungul Culoarului Mureș Nord (12 localităţi, dintre care 4 muncipii și orașe, cumulând o populaţie de 158.921 locuitori, conform  INS 2012/2015, situate în proximitatea rețelelor TEN – T  și conectarea la infrastructura TEN – T , de bază și extinsă, rutieră și feroviară (E68 –  axa rutieră 7 – Coridorul  Pan European IV şi E79), prin modernizarea traseului compus din  5 drumuri județene; Asigurarea conectivității, prin nodurile secundare și terțiare, a traseului de 70 km; Creşterea siguranţei rutiere şi fluidizarea circulaţiei, a vitezei medii de deplasare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus