Cele mai frecvente greșeli se datorează necunoașterii legislației în vigoare.

Există şoferi care citesc şi interpretează în mod eronat textul legii. „vehiculele care circulă în interior au prioritate”. Texul legii însă nu se termină aici. Complet este „vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă„. 

Deci pentru faptul că un şofer circulă pe o bandă superioară (mai în interior) nu înseamă că are prioritate făţă de cei care circulă pe benzile inferiore. Prioritatea este doar faţă de cei care urmează să pătrundă.

Alţi şoferi au impresia că dacă au intrat în sens înaintea vehiculului care circulă paralel cu ei pe o bandă inferioară  au prioritate la ieşire (ei au fost deja în sens deci au prioritate faţă de ceilalţi pentru că au pătruns în urma lor). Nici acest lucru nu este adevărat. Textul legii reglementează prioritatea strict faţă de momentul intrării în sens. Cu alte cuvinte odată intrat în sens, un vehicul este egal din punct de vedere al priorităţii cu restul vehiculelor care se află deja în sensul giratoriu.

În imaginea alăturată vinovat de accident este conducătorul autoveicului roşu pentru neasigurare la schimbarea direcţiei de mers.

prioritate-de-iesire

Ce a greşit? Atât încadrarea pe benzi (detaliem în următorul capitol) şi nu a ştiut că trebuie să îl lase pe albastru să îşi continue drumul.

Atenţie nu contează numărul de benzi la intrarea în sens, în interiorul sensului  sau la ieşirea din sens.

*

Încadrarea pe benzi: Acest aspect este unul foarte dificil pentru mulţi şoferi şi din această cauză se creeză de multe ori situaţii riscante în trafic. Regula de bază la încadrarea pe benzi este numărul ieşirii / numărul de benzi. De exemplul: pentru un caz des întâlnit de sens giratoriu, cu 4 ieşiri şi două benzi pe sens se va folosi prima bandă pentru primele două ieşiri şi cea de a doua bandă pentru ultimele două ieşri.  E o idee greşită, cu care ies mulţi şoferi din şcoală, că încadrarea pe prima bandă se face doar pentru prima ieşire.

traseu

Evitaţi traseul roşu. Evident este legal dar nu este recomandat. Observaţi cum, urmând traseul roşu se întâlnesc 3 fluxuri pe banda a doua a sensului giratoriu, iar prima bandă rămâne nefolosită. Cu alte cuvinte sensul giratoriu nu fluidizează traficul aşa cum ar trebui să o facă.

Mai mult chiar fiind pe prima bandă eliminaţi riscul de a avea pe cineva în dreapta dumneavoastră în dreptul ieşirii. Mai bine zis, aşa cum dumneavoastră sunteţi greşit (dar legal) încadrat pe banda a doua, pentru a părăsi sensul la cea de a doua ieşire, la fel de bine puteţi nimeri pe cineva pe banda întâi care vrea să părăsească sensul la cea de a treia ieşire. Aşa cum am explicat în capitolul anterior în caz de accident dumneavoastră sunteţi singurul vinovat. Aţi greşit amândoi, dar dumneavoastră sunteţi cel vinovat pentru accident.

sursa: trafictube.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus