Conducerea Primăriei Municipiului Hunedoara a prezentat luni, în cadrul unei conferințe de presă, cele trei proiecte integrate de modernizare a transportului prin investiții în transportul ecologic: Coridorul Central + Coridorul de Est + Coridorul de Vest.

Conducerea Primăriei Municipiului Hunedoara a prezentat luni, în cadrul unei conferințe de presă, cele trei proiecte integrate de modernizare a transportului prin investiții în transportul ecologic: Coridorul Central + Coridorul de Est + Coridorul de Vest.

Potrivit primarului Dan Bobouțanu, cele trei proiecte vor fi supuse dezbaterii și votului în Consiliul Local după care vor fi depuse la Agenția de Dezvoltare Regională Vest.

 „Suntem pe punctul de a-l urca în sistemul MySMIS. Este un proiect nu doar necesar, ci și foarte ambițios, cele trei proiecte cumulate se apropie de cifra de 30 de milioane de euro. Ne propunem nu numai achiziția de autobuze, dar și crearea de alei pietonale noi în municipiul Hunedoara”, a declarat Dan Bobouțanu.

Potrivit reprezentanților societății care a elaborat documentațiile tehnico-economice, cele trei proiecte urmăresc îndeplinirea obiectivelor strategice și operaționale stabilite prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă privind reducerea emisiilor de CO2 și a gazelor cu efect de seră, concomitent cu dezvoltarea de infrastructuri pentru moduri de transport alternative, nepoluante.

Trei coridoare, trei proiecte integrate

Proiectul care vizează Coridorul Central presupune introducerea pistei de biciclete în dublu sens (aprox. 2 km), pe strada Bucegi, între Bd. Traian și conexiunea cu pista de biciclete existentă, pe parte a stângă a străzii în sensul de mers spre bulevardul Traian și continuându-se până în Bd. Dacia.

Pe Bd. Dacia, pista de biciclete va fi amenajată în 6 segmente. De asemenea, pe traseul analizat vor fi modernizate stațiile de autobuz, vor fi amenajate 6 stații de închiriere a bicicletelor și va fi modernizat sistemul de semaforizare. Tot în cadrul acestui proiect ar urma să fie extins sistemul de monitorizare video. Proiectul presupune și achiziția de autobuze electrice.

Tot în cadrul acestui proiect vor fi modernizate aproape 5 mii de mp de spații verzi, vor fi achiziționate 188 de biciclete, vor fi montate bănci, rasteluri pentru biciclete, spoturi de iluminat și spații de încarcare pentru autobuzele hibrid.

Al doilea proiect, Coridorul de Vest, vizează modernizarea infrastructurii din Centrul vechi al orașului. Mai exact, proiectul presupune transformarea străzilor C. Bursan, transformarea str. Libertății în zonă pietonală, amenajarea unei piste de biciclete, modernizarea aliniamentelor, a stațiilor de autobuz, modernizarea sistemelor de semaforizare și de supraveghere video.

Pista de biciclete (2 km) va fi amenajată de Bd. Libertății tronsonul dintre str. Revoluției și Piața Iancu de Hunedoara, Bd. Republicii, str. A. Iancu. Vor fi achiziționate 170 de biciclete.

Amenajarea din această zonă are ca scop crearea unui circuit care să facă legătura între Centrul Vechi și Castelul Corvinilor. „Este un cârlig economic pe care îl creăm și pentru comercianți”, a declarat primarul municipiului Hunedoara.

Al treilea proiect vizează Coridorul de Vest și presupune modernizarea infrastructurii pe o distanță de 1.2 km. Urmează să fie modernizate str. Buituri, Eroilor și Mureșului, modernizarea Al. C. Porumbescu și transformarea zonei prin dotarea cu mobilier urban, Modernizarea scărilor Poliție și Șc. 3 – Izvor, amenajarea unui sens giratoriu la intersecția dintre Str. Pictor Luchian și Victoriei, modernizarea stațiilor de autobuz, extinderea modernizării sistemelor de semaforizare și supraveghere video.

Proiectele în cifre

20 de autobuze hibrid achiziționate

11 stații de închiriere biciclete

358 de biciclete achiziționate (sistem bike-sharing)

32 de stații de îmbarcare pentru călători modernizate

6 stații nou construite

Lungimea zonei pietonale 3.712 m

Lungimea pistelor de biciclete 3 km

109 arbori maturi plantați

117 arbuști ornamentali plantați

12 intersecții semaforizate modernizate

2 intersecții nou-semaforizate

25 de camere noi de monitorizare video

Un sens giratoriu în zona Spitalului Municipal

2 răspunsuri

  1. NU STIU DAR MI SE PARE O PROSTIE SA FACI PIETONALA IN CENTRU VECHI IN FATA LA TEATRU ESTE O RUINA DE ATATA TIMP ,VEZI ZONA MICRO 7, BUCEGI,DUNAREA,PIATA OBOR……..

  2. Cutaflorentina1970@gmail.com' Cuta florentina spune:

    Oare str.rotarilor nu ar trebui asfaltata?,?? E strada care toate autocarele si masinile vin la castel pe aici coboara..si nu au nici un indicator catre castel..toate opresc si bat in poarta la vecini sa intrebe incotro o iau catre castel.ar trebui toate spatiile din centru vechi luate de primarie si modernizateptr a venii turistii la castel..si a poposii in oras..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus