Plângerea prealabilă a angajatei Primăriei Hunedoara care a cerut revocarea Hotărârii prin care s-a aprobat achiziția de servicii de asistență și reprezentare juridică va fi discutată vineri în plenul Consiliului Local.

Un consilier juridic din cadrul Primăriei Municipiului Hunedoara, Anamaria-Gabriela Toma, contestă decizia administrației de a angaja avocați pentru reprezentarea în instanță a instiuției. Este vorba despre Hotărârea Consiliului local nr. 316/2015, prin care s-a aprobat contractarea de servicii juridice pentru reprezentarea în instanță în procesul deschis împotriva Ministerului Dezvoltării care a stabilit că Primăria trebuie să plătească 35 de miliarde de lei vechi pentru corecțiile financiare la proiectul de modernizare a campusului școlar de la Colegiul Emanuil Gojdu.

Astfel, în expunerea de motive a inițiatorului acestui proiect de hotărâre și Raportul compartimentului de resort, se motivează necesitatea adoptării acestei hotărâri: „durata litigiului; lipsa unui consilier juridic specializat sau cu experiență în astfel de litigii, în cadrul aparatului de specialitate din subordinea Primarului municipiului Hunedoara; complexitatea și dificultatea cauzei, aspectele ce fac obiectul dosarului presupunând studierea, cunoașterea, aplicarea unui volum ridicat de legislație specifică, legislația, cât și o practică judiciară care să permită depunerea tuturor diligențelor obținerii unui rezultat favorabil pentru municipiul Hunedoara.”

Anamaria-Gabriela Toma susține că așa-zisele motive invocate în actele care au stat la baza emiterii respectivei hotărâri nu pot fi catalogate drept „temeinice” (așa cum cere legea), în contextul în care, la nivelul instituției sunt angajați un număr de 15 consilieri juridici, dintre care 13 funcționari publici, o bună parte din ei cu grade profesionale superioare, respectiv 2 consilieri juridici cu contracte individuale de muncă, deci personal de specialitate, cu expertiză în domeniu.

Printr-un punct de vedere oficial semnat de Vasile Borși (Director Resurse Umane) și Lilica Bucur (Serviciul Achiziții Publice), reprezentanții administrației susțin că își mențin motivele prezentate în raportul care a stat la baza hotărârii.

În plus, în documentul citat se arată că „din cei 15 consilieri juridici de care se face vorbire, doar 5 au avut activitate de reprezentare la instanțele de judecată în perioada ce face obiectul cererii.” Reprezentanții Primăriei mai spun că niciunul din consilierii juridici nu erau disponibili la acel moment pentru a fi desemnat să reprezinte în instanță interesele administrației.

„Soluționarea situației nu poate leza sau jigni pe cineva, eventuala neglijare a apărării intereselor legale a le instituției putând avea consecințe grave”, mai spun reprezentanții Primăriei. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus