Comisia de investigare a accidentului feroviar mortal produs în urmă cu un an între Simeria și Petroșani a finalizat Raportul.

Agenția de Investigare Feroviară Română a publicat RAPORTUL  DE  INVESTIGARE al accidentului feroviar produs la data de 08.04.2017, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Cale Ferată Timişoara, secţia de circulaţie Livezeni – Simeria (linie dublă electrificată), între staţia CFR Băniţa şi halta de mişcare Merişor.

„Cauza directă a producerii accidentului feroviar o constituie creşterea puternică a forţelor laterale care acţionau la nivelul roţilor locomotivei, fapt ce a condus la depăşirea limitei de stabilitate la deraiere. Aceasta s-a produs ca urmare a faptului că, la circulaţia pe o zonă situată în curbă, viteza trenului (92 km/h) a depăşit cu 130% viteza maximă admisă pe secţia de circulaţie (40 km/h). Creşterea vitezei trenului s-a produs pe fondul unor erori umane, erori ce au făcut ca robinetul de aer de la primul vagon din tren să se afle pe pozitia „închis”, conducta generală de aer să fie astfel întreruptă, iar frânele automate ale trenului să nu asigure frânarea acestuia”, subliniază anchetatorii în Raportul amintit.

CITEȘTE ȘI: ANALIZĂ. Drumuri bune, drumuri rele în județul Hunedoara

Potrivit Raportului, verificările efectuate au arătat că instalaţiile verificate au funcţionat normal la momentul producerii accidentului.

„Întrucât, după producerea accidentului, mânerul de acţionare al robinetul mecanicului KD2, al frânei automate a locomotivei şi implicit a trenului a fost găsit în poziţia IV de frânare ordinară, pe treapta 8, iar valva de descărcare a cilindrilor de frână a locomotive a fost găsită blocată, conduce la concluzia că frâna automată a locomotivei, acţionată prin mânerul robinetului KD2, nu a avut niciun efect de frânare a locomotivei (frânarea locomotivei fiind anihilată de blocarea valvei de descărcare a cilindrilor de frână)”, se arată în Raport.

De asemenea, investigatorii mai arată că la coborârea pantei existente după staţia CFR Băniţa, robinetul de aer de la primul vagon, situat spre locomotiva de remorcare a trenului, era manipulat pe poziţia „închis” (mânerul de acţionare în poziţie verticală) şi, ca urmare, conducta generală de aer a trenului era întreruptă de la acest robinet.

„Prin urmare, la încercările mecanicului de locomotivă de moderare a vitezei trenului pe această pantă, prin acţionarea frânei automate a trenului, instalaţiile de frână automată ale vagoanele din compunerea trenului nu au intrat în acţiune, ca atare, nu s-a putut realiza procentul de frânare necesar pentru menţinerea vitezei în limita admisă (40 km/h), pe porţiunea de linie unde s-a produs accidentul”, se menționează în Raport.

Astfel, accidentul a fost cauzat de întreruperea conductei generale de aer a trenului între locomotiva de remorcare şi primul vagon din tren fapt confirmat de poziţia „închis” a mânerului de acţionare al robinetului de aer de la acest vagon.

Raportul mai spune că cei doi mecanici de locomotivă ar fi consumat băuturi alcoolice după intrarea în schimb.

„Întrucât expertiza medico-legală, referitoare la starea personalul de locomotivă la momentul producerii accidentului, a evidenţiat o anumită concentraţie de alcool în sânge, atât la mecanicul de locomotivă cât şi la mecanicul ajutor şi având în vedere rezultatul „negativ” al verificării cu aparatul etilotest efectuată la intrarea în serviciu (în stația CFR Caracal), comisia de investigare consideră că personalul de locomotivă a consumat alcool în timpul serviciului, pe locomotivă”, se arată în Raport.

Investigatorii cred că intervențiile personalului de locomotivă au fost efectuate pe fondul consumului de băuturi alcoolice pe locomotivă şi a oboselii acumulate în timp, de la plecarea de la domiciliu şi până la momentul producerii accidentului feroviar.

Avertismentul POLIȚIEI! Ce trebuie să facă hunedorenii în aceste zile

2 răspunsuri

  1. Intrebati revizorul tehnic de vagoane din ziua respectiva ce a facut. Trenul nu trebuia sa plece fara proba franei. Daca s-ar fi facut s-ar fi vazut ca robinetul de aer a ramas inchis.

    • Nu e obligatia revizorului sa asigure proba franei, proba franei se face la cerinta mecanicului de locomotiva de catre mecanicul ajutor. Adevarat este ca si revizorul are obligatia de a face verificari la adaugarea unor vagoane in compunerea trenului, dar raspunderea pentru intreruperea conductei generale a trenului revine in mod direct mecanicului si ajutorului acestuia. Ei sunt primii raspunzatori de un eventual incident

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus