În 14 noiembrie 2014, cu doar două zile înainte de turul doi al alegerilor pentru președinția României, Victor Ponta forța inaugurarea unei autostrăzi despre care constructorul spunea că nu e gata.

Un document exploziv demonstrează inconștiența unor politicieni români, dispuși să facă orice fel de compromisuri, chiar dacă pun în pericol viața cetățenilor. Totul pentru câștigul electoral. În 14 noiembrie 2014, cu doar două zile înainte de turul doi al alegerilor pentru președinția României, Victor Ponta forța inaugurarea unei autostrăzi despre care constructorul spunea că nu e gata. După două luni, au apărut fisurile în carosabil, iar în 10 luni autostrada era deja închisă pentru reparații.

Autostrada Sibiu-Orăştie a fost inaugurată, deşi nu era terminată. O demonstrează chiar procesul de predare-preluare a lucrării încheiat între constructor și Compania de Drumuri din noiembrie anul trecut.

În documentul prezentat de digi24.ro scrie că încă se lucra în zonele cu alunecări de teren. Cu toate acestea, şoseaua de mare viteză a fost inaugurată de premierul Victor Ponta şi Ioan Rus, pe atunci şef la Transporturi, cu doar două zile înainte de turul doi al alegerilor pentru Cotroceni.

14 noiembrie 2014. Două zile până la turul doi al alegerilor pentru Palatul Controceni. Premierul Victor Ponta şi Ioan Rus, pe atunci ministru la Transporturi, au fost primii care au testat cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte proaspăt deschişi circulaţiei.

Decizia de a da drumul circulaţiei pe acest tronson de autostradă a fost luată în timp record de şefii de la Drumuri: doar două zile.

Pe 13 noiembrie era încheiat un proces de predare – preluare a autostrăzii. În timp ce şefii de la Drumuri spuneau că se poate circula în siguranţă pe autostradă, documentul arată că o serie de lucrări nu erau gatainclusiv: lipseau guri de scurgere a apei în zona unor poduri şi la viaductul de la Aciliu, lipseau şanţurile de colectare a apelor, nu erau construite bazine care să reţină apa. 

Crăpăturile din carosabil au apărut la două luni după inaugurare. Autostrada a intrat în reparaţii în luna septembrie 2015, când a fost închisă circulației.

Şefii de la Drumuri recunosc că tocmai infiltraţia apei sub şosea e problema. De vină pentru fisuri nu ar fi alunecările de teren, ci scurgerea apei și proasta execuţie a fundației.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a transmis joi, 3 septembrie, un comunicat prin care informează participanții la trafic că începând de luni (07.09.2015), ora 8:00, pe Autostrada A1, Orăștie – Sibiu, va fi instituită restricția totală a traficului rutier, respectiv între Nod rutier Sălişte(km 270+020) – Nod rutier Cunţa(km 292+455).

“Precizăm că instituirea acestei restricții este necesară în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii (km 60+600 proiect)”, se spune în comunicatul instituției.

Potrivit CNADNR, antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani). “Astfel, aceste lucrări de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului”, spun oficialii CNADNR.

Experţii tehnici din partea Antreprenorului, cât şi cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariţia şi evoluţia defectului (crăpătura) de la km 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 – 2013.

Crăpăturile din carosabil au apărut la două luni după inaugurarea din noiembrie 2014. La pilonii de rezistență ai viaductului a apărut o fisură de aproape 50 de metri, iar experții susțin ca a apărut din cauza unor tasări necorespunzătoare ce s-au făcut în timpul lucrărilor.

Sursa: realitatea.net

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus