Tronsoanele cu cele mai mari pierderi financiare, care nu au prezentat interes nici pentru investitorii particulari chemaţi să le ia în chirie, ar putea intra pe o listă neagră a excluderii din reţea.

Chiar dacă operatorii feroviari au contestat vehement proiectele care prevăd desfiinţarea unei părţi substanţiale (40%) din căile ferate, Master Planul General de Transport, dezbătut joi cu autorităţile din domeniu, păstrează teza desfiinţării.

În document este prevăzută stabilirea unei „reţele primare“ reprezentând 60% din totalul căilor ferate existente acum, reţea care va beneficia în continuare de subvenţii şi finanţări, şi a unei „reţele secundare“ (restul de 40%), pentru care sunt creionate mai multe scenarii.

Cel mai bun scenariu pentru liniile din „reţeaua secundară“ presupune existenţa unui interes local sau privat, caz în care subvenţionarea ar veni de la autorităţile locale (sau judeţene) ori din surse private. Cel mai rău scenariu: „Excluderea din reţeaua naţională de căi ferate“, în cazul liniilor care nu prezintă interes local sau privat.

Într-un top al pierderilor, realizat în 2009 pentru justificarea scoaterii la închiriere, se regăsesc liniile Ploieşti Nord – Măneciu, Curtea de Argeş – Piteşti, Zimnicea – Roşiori Est, Sântana – Brad, Timişoara Nord – Cenad, Livezeni-Lupeni, Mintia-Păuliş-Lunca Gr. T şi, atenţie, Corabia-Caracal.

Regionala Timișoara – Linii ferate cu pierderi

Sântana – Brad

Timişoara Nord – Cenad

Livezeni – Lupeni

Caransebeş – Bouţari

Cărpiniş – Ionel

Lovrin – Nerău

Jebel – Liebling

Simeria – Hunedoara

Mintia – Păuliş – Lunca Gr. T

Subcetate – Haţeg

Jimbolia – Lovrin

 

adevarul.ro

 

Un răspuns

  1. Simeria Hunedoara ????????? si combinatul ???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus