Cei care au ținut morțiș să ajungă și să rămână ani buni la cârma județului, s-au folosit de toate mijloacele pentru a obține voturile atât de valoroase pentru accederea în funcțiile de conducere. Cea mai uzitată metodă rămâne promisiunea electorală, care nu poate fi demolată nici măcar de însăși nerespectarea ei.

Din 2004, hunedorenii aud periodic poezia cu transformarea județului Hunedoara dintr-unul industrial într-un județ turistic. De la vorbe până la fapte este însă drum lung și anevoios. Pentru a putea emite pretenții de județ care poate supraviețui din turism, Hunedoara trebuie să aibă în primul rând o infrastructură rutieră impecabilă. Asta pentru ca turiștii să nu fie nevoiți să părăsească județul înjurând incompetența autorităților.

Cele mai importante obiective turistice din județ sunt situate în locuri greu accesibile: în primul rând datorită proastei semnalizări a obiectivelor turistice, dar și din cauza drumurilor care te conving că mai bine stăteai acasă și urmăreai un documentar despre acel obiectiv turistic, pe internet. Dacă vorbim despre Cetățile dacice din Munții Orăștiei, Mănăstirea Prislop, Munții Retezat sau stațiunea Straja, se observă să toate au ceva în comun: drumul de acces este înfiorător de neglijat de autorități.

Minunea Lumii, Retezatul, uitată de conducerea județului

drum retezat 1

Revenind la promisiunile electorale, locuitorii Țării Hațegului își amintesc cu siguranță promisiunile făcute de „echipa” garantată de Dan Radu Rușanu. Mariana Câmpeanu, Mircea Moloț & Co. s-au întrecut în promisiuni care mai de care mai fanteziste. Altele realizabile, au fost uitate imediat după câștigarea alegerilor. Nu odată, drumul care face legătura între DN66 și Cârnic (este vorba despre DJ 667A Ohaba de Sub Piatră – Nucșoara – Cabana Pietrele) s-a aflat pe lista promisiunilor. Politicienii din fruntea județului au promis asfalt până în creierii munților.

Pentru acest drum, Consiliul Județean, care îl administrează, a făcut prea puțin, chiar dacă este principala cale de acces spre Munții Retezat. În 2013, Consiliul Județean a alocat 9.550 lei pentru întocmirea studiului de fezabilitate care urmează să cuprindă reabilitarea a 4 km de drum. În 2014, proiectul a fost trecut pe lista de așteptare.

Astfel, accesul în Munții Retezat, cel puțin din satul Nucșoara se face ca în secolul trecut: cu carul sau cu calul. Desigur, asta dacă nu cumva ești dispus să-ți rupi în două autoturismul care te-a dus până la ieșirea din sat. În aceste condiții, este greu de crezut că, în viitorul apropiat, turiștii vor fi dispuși să-și piardă timpul chinuindu-se să ajungă la obiectivele frumos colorate cândva în publicațiile plătite din bani grei de Compania Județeană de Turism.

Un răspuns

  1. Criminala atitudinea Consiliului Judetean fata de turismul montan ! Fac la Rausor “vila” pentru Salvamont dar accesul spre munte ,marcajul si mai ales indicatoarele lasa de dorit ! Probabil (mai ales la indicatoare) comisionul e mic ! 🙂 🙁

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus