Societatea comercială ECOSID SRL are de astăzi un buget aprobat de Consiliul Local Hunedoara. Dezbaterile din legislativul local au gravitat în jurul cheltuielilor „nesăbuite” propuse de șefii societății, dar au fost eclipsate de votul „pentru” dat de consilieri.

Trăiește pe picior mare… din subvenții

ECOSID primește lunar o subvenție din partea Consiliului Local Hunedoara, în valoare de 35.000 de lei. Banii urmează să acopere pierderile înregistrate de ECOSID în urma efectuării Serviciului public de transport public local de persoane. Cu toate acestea, șefii societății au propus astăzi un buget care conține și cheltuieli considerate de unii consilieri „nesăbuite”.

Astfel, ECOSID și-a propus să cheltuie în acest an suma de 38.000 de lei pentru reclamă și publicitate și suma de 10.500 de lei pentru diurne și deplasări. Consilierul local Maria Mornea a atras atenția aleșilor că, dacă ECOSID trăiește din subvenții de la bugetul local, atunci șefii instituției trebuie să fie mai cumpătați. „Cei de la ECOSID, deși au un sediu, stau în chirie, plătesc 12.400 de lei. Pentru reclamă și publicitate se alocă 38.000 de lei. Ce reclamă și publicitate are nevoie când face transport local? Peste 10.000 de lei pentru deplasări. Unde deplasări și diurne? Bugetul de investiții este de asemenea supraevaluat”, a declarat Maria Mornea, consilier USL.

Baloșin: „Traseul 4 este folosit doar de pensionari. Ar trebui anulat!”

În replică, directorul SC ECOSID SRL, Nicolae Baloșin a declarat că investițiile pe care și le-a propus (achiziționarea a două autobuze și două microbuze) pot fi finanțate din contractarea unor convenții cu societățile comerciale din zonă. „Avem de recuperat 180.000 de lei, dar avem în vedere și încheierea de noi contracte. Avem pierderi pentru că trebuie să mergem pe trasee nerentabile. De exemplu traseul 4 Chizid este nerentabil, ar trebui scos de tot, sunt doar pensionari acolo”, a declarat Nicolae Baloșin.

Deși Maria Mornea a propus diminuarea bugetelor pentru reclamă și publicitate (de la 38.000 lei la 12.000 lei) și pentru deplasări și diurne (de la 10.500 lei la 5.000 lei), amendamentul a fost respins de majoritatea consilierilor locali.

2 răspunsuri

  1. De ce compania anterioara de transport nu avea pierderi si Ecosid acum are ?

  2. Societatea anterioara a intrat in faliment.
    Transportul local este un serviciu de utilitate publica si este subventionat prin lege, acolo unde nu aduce profit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus