Între 1.650 şi 1.950 de angajaţi sunt mobilizaţi pe şantierele de autostrăzi din România, adică mai puţin de 1% din personalul care lucrează în industria construcţiilor.

Între 1.650 şi 1.950 de angajaţi sunt mobilizaţi pe şantierele de autostrăzi din România, adică mai puţin de 1% din personalul care lucrează în industria construcţiilor, deşi infrastructura de transport ar trebui să reprezinte principalul motor al acestui sector, arată calculele ZF pe baza datelor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi de la Institutul Naţional de Statistică.

Cei mai mulţi angajaţi mobilizaţi pe un şantier de autos­trăzi se regăsesc pe primul tronson al şoselei Nădlac – Arad, unde lucrează italienii de la Astaldi împreună cu nemţii de la Max Boegl. Astfel, circa 400-450 de persoane lucrau la finalul lunii august pe acest şantier, unde lucrările ar trebui să se încheie în ianuarie 2015.

Alte câte 300-350 de persoane lucrează şi pe tronsonul al treilea al autostrăzii Orăştie – Sibiu, construit de italienii de la Impregilo şi care ar trebui să fie deschis circulaţiei în noiembrie 2014, dar şi pe lotul al patrulea al autostrăzii Lugoj – Deva.

Scăderea investiţiilor publice în infrastructura de transport a redus puternic activitatea de pe şantiere, în ciuda faptului că sectorul construcţiilor se află în prezent în plin sezon, dar se va încheia în octombrie-noiembrie, în funcţie de condiţiile meteo.

Ziarul Financiar

Foto: debanat.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus