Probele scrise la simularea evaluării naționale pentru clasa a VIII-a încep astăzi, iar elevii de clasa a XII-a vor începe simularea examenului de bacalaureat în data de 19 martie.

Calendarul examenelor și conținutul pentru simulări sunt cuprinse în Ordinul Ministerului Educației nr. 3.109/2018 privind organizarea simulării evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat național, în anul școlar 2017-2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 144/2018.

Simulările pentru evaluarea națională și bacalaureat au loc luna aceasta și se vor desfășura astfel:

a) Simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a

  • 5 martie: limba și literatură română – probă scrisă;
  • 6 martie: matematică – probă scrisă;
  • 7 martie: limba și literatura maternă – probă scrisă;
  • 16 martie: afișarea rezultatelor.

b) Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat național

  • 19 martie: probă scrisă – limba și literatura română;
  • 20 martie: probă scrisă – limba și literatura maternă;
  • 21 martie: probă scrisă – proba obligatorie a profilului;
  • 22 martie: probă scrisă – proba la alegere a profilului și specializării – se organizează numai pentru elevii clasei a XII-a;
  • 30 martie: afișarea rezultatelor.

Desfășurarea simulărilor se va realiza în baza unei proceduri separate, ce va fi comunicată inspectoratelor școlare.

Conform actului normativ menționat anterior, disciplinele la care se organizează aceste simulări sunt clasificate în felul următor:

  • pentru elevii clasei a VIII-a: limba și literatura română, limba și literatura maternă și matematică;
  • pentru elevii clasei a XI-a: limba și literatura română, limba și literatura maternă, matematică și istorie;
  • pentru elevii clasei a XII-a: limba și literatura română, limba și literatura maternă, matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Potrivit Ministerului Educației, scopul simulărilor este ca elevii să se familiarizeze cu acest tip de examen și să obțină rezultate mai bune la absolvirea gimnaziului/liceului. În plus, rezultatele de la simulări vor fi analizate prin discuții cu elevii, dezbateri în clase și ședințe cu părinții, pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus