Elevii de clasa a VI-a au început miercuri testările de Evaluare Naţională, cu proba de Limbă și comunicare. Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia.

Proba de miercuri a cuprins subiecte de Limba română și de Limba modernă I (prima studiată în școală), iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă.

SUBIECTE EVALUARE clasa a VI-a 2019, proba de Limbă şi comunicare – publicate de MEN:

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_1_engleza

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_1_germana

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_1_italiana

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_1_spaniola

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_2_engleza

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_2_franceza

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_2_germana

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_2_italiana

EN_VI_2019_Limba_comunicare_test_2_spaniola

EN_VI_2019_Limba_si_comunicare_Test_1_germana_materna_RO_GE_EN

EN_VI_2019_Limba_si_comunicare_test_1_maghiara_materna_RO_MA_EN

EN_VI_2019_Limba_si_comunicare_Test_2_germana_materna_RO_GE_EN

EN_VI_2019_Limba_si_comunicare_test_2_maghiara_materna_RO_MA_EN

Obiectivul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a elevilor către un anumit tip de liceu sau de școală profesională duală. Fiecare probă durează 60 de minute.

Evaluările Naţionale se desfăşoară în sălile de clasă în care elevii urmează cursurile în mod obişnuit. Pentru testări, comisia de organizare trebuie să stabilească un interval orar unic pentru toate şcolile. Responsabil de administrarea testării este un profesor care nu predă la clasa respectivă. Pe toată durata testărilor, elevii sunt asistaţi şi de un al doilea profesor, care nu predă la clasa respectivă. Cei doi profesori nu au voie să le dea elevilor indicaţii cu privire la rezolvarea exerciţiilor.

Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia. Aceste planuri individualizate de învăţare ale elevilor trebuie să le fie comunicate părinţilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor şi părinţilor individual, în condiţii de confidenţialitate.

Părinţii semnează un proces-verbal pentru luarea la cunoştinţă a informatiilor referitoare la rezultatele elevului şi la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare, dacă este cazul.

Următoarea testare va fi joi, la Matematică și Științe ale Naturii. Este o probă transdisciplinară, cu subiecte din matematică și din științele naturii.

sursa: alba24

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus