Valoare estimată a tronsonului este de 296 milioane de euro fără TVA

Directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a declarat pentru Hunedoara Liberă că firmele interesate de construirea Lotului 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, cu celebrele tuneluri pentru urși, au solicitat clarificări legate de proiect.

Compania de drumuri a trimis spre publicare în cadrul platformei de achiziţii publice, SICAP, încă din iunie anunţul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului „Proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii Autostrada Lugoj -Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secţiunea E şi finalizare Secţiunea D”.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere afirmă că, pentru atribuirea acestui contract, cu o valoare estimată de 296 milioane de euro fără TVA, a optat pentru utilizarea procedurii de licitaţie restrânsă, procedura ce va fi derulată în două etape.

Astfel, prima etapă va fi cea de selecţie a candidaţilor în funcţie de criteriile de selecţie stabilite în cadrul Documentaţiei de Atribuire, iar cea de-a doua etapă va fi cea de evaluare a ofertelor depuse de candidaţii selectaţi şi stabilirea câştigătorului în conformitate cu criteriul de atribuire stabilit în cadrul Documentaţiei de Atribuire.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuţia şi finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiţii Autostrada Lugoj -Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secţiunea E şi finalizare Secţiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform condiţiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului, precizează sursa citată.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgenţă de 2,50 m şi acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.

De asemenea, tunelurile vor fi prevăzute cu galerii de evacuare în caz de urgenţe, nişe de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalaţii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor şi echipament ITS.

La jumătatea acestei luni, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, la Deva, pe şantierul autostrăzii Lugoj-Deva, că ecoductele pentru mamifere mari – urşi şi lupi – de pe traseul autostrăzii costă circa 180 de milioane de euro, licitaţia pentru proiectare şi execuţie fiind ridicată pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

“Problema este la secţiunea E. Acei 8,75 km unde trebuie să construim acele viaducte pentru mamifere mari, viaducte care vor costa statul român în jur de 180 de milioane de euro, dar aşa ni s-a impus şi trebuie să ţinem cont de rigorile pe mediu”, a spus ministrul Cuc.

La rândul său, directorul general adjunct al Direcţiei Generale de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că proiectul prevede construcţia a două tuneluri paralele în lungime de 1,7 km, fiecare.

„Vor fi două tuneluri paralele de 1,7 kilometri fiecare. Practic, traseul autostrăzii va intra în pământ, pe aceste tunele şi va ieşi undeva în zona Holdea. Soluţia este stabilită prin acordul de mediu, este validată de Compania de Autostrăzi. Urmează ca în viitor proiectantul să dispună detalii de execuţie şi să detalieze tehnologia de execuţie a acestor lucrări”, a arătat Scarlat.

Sursa foto: adevarul.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus