Federaţia Operatorilor Romani de Transport (FORT) îi solicită ministrului Afacerilor Interne, Marcel Vela, să clarifice modul în care şoferii de transport mărfuri trebuie să respecte prevederile ultimei ordonanţe militare, se menţionează într-un comunicat remis luni de organizaţia transportatorilor.

“Aşa cum a fost redactat şi publicat, textul articolului în cauză riscă să paralizeze întreg fluxul de transport mărfuri, şoferii refuzând să mai plece în curse, pentru a evita intrarea obligatorie în izolare/carantină”, atrage atenţia FORT.

Organizaţia aminteşte că articolul 4 al ordonanţei transmise duminică menţionează: “la intrarea în ţară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse (…)”.

În acest context, FORT transmite ministrului de Interne următoarele trei întrebări: izolare sau carantină? 14 zile maxim sau nu mai mult de 14 zile, respectiv, ca exemplu, numai 3 zile între două curse? Cum să mai poată respecta o firmă de transport fluxul de comenzi venite de la clienţi şi programarea curselor în condiţiile în care numărul şoferilor disponibili scade după fiecare cursă?

“Izolarea la domiciliu presupune automat şi blocarea activităţii profesionale a celorlalţi membri ai familiei, ceea ce poate afecta grav bugetul acesteia. Este clar că redactarea acestui articol nu a fost făcută prin consultarea Ministerului Transporturilor şi cu atât mai puţin după eventuala consultare cu patronatele din domeniu”, se precizează în comunicatul transmis de organizaţia transportatorilor.

FORT atrage încă o dată atenţia Ministerului Afacerilor Interne că este nevoie de consultare permanentă înainte de redactarea şi promovarea unor astfel de măsuri, tocmai pentru a evita blocajele generate de neclarităţi.

“Se repetă practic scenariul din urmă cu două săptămâni, în care şoferilor profesionişti li se aplica după ureche măsura izolării pentru că documentele oficiale nu prezentau clar ce excepţii se aplică transporturilor de mărfuri”, se menţionează în document.

Toate eforturile patronatelor din domeniu, alături de Ministerul Transporturilor, de a menţine fluxul de aprovizionare cu mărfuri riscă să fie anulat din cauza unei grave erori de redactare a unei ordonanţe militare de mare impact, consideră Federaţia Operatorilor Români de Transport.

sursa: agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus