După ce săptămâna trecută cinci actuali şi foşti aleşi locali au fost declaraţi incompatibili, ANI iese la rampă cu un nou lot. De această dată este vorba de mai mulţi funcţionari publici.

1. VIZITIU MIHAI DUMITRU, funcționar public de conducere (inspector șef adjunct) în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncã Ilfov

În perioada deținerii funcției publice de conducere a candidat pentru o funcție de demnitate publicã (funcția de primar al comunei Balotești) la alegerile locale din anul 2016, fãrã sã fi încetat raporturile sale de serviciu, încãlcând astfel dispozițiile art. 34, alin. (3) din Legea nr. 188/1999, coroborate cu dispozițiile art. 32 din Legea nr. 176/2010 și art. 115 din Legea nr. 161/2003.

2. MANOLIU MIRELA, funcționar public (consilier) în cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice

În perioada 01 septembrie 2010 – 02 decembrie 2015 a deținut simultan calitatea de funcționar public și o funcție contractualã (specialist achiziții) în cadrul unei instituții publice – Unitatea de Management a Proiectului din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, încãlcând astfel dispozițiile art. 94, alin. (1) și (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

3. LUKACS-SZIKRA EDITH, funcționar public în cadrul Primãriei municipiului Aiud, județul Alba

Atribuþiile exercitate în calitate de funcþionar public (consilier la Direcția Economicã – Compartiment Buget-Contabilitate din cadrul Primãriei municipiului Aiud), potrivit fișei postului din 11 martie 2013, sunt în legãturã directã sau indirectã cu funcþia de economist, deținutã simultan cu funcția publicã în sectorul privat (în perioada 31 octombrie 2013 – 09 aprilie 2015), încãlcând astfel dispozițiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

4. MATEI ANCA GABRIELA, consilier juridic în cadrul Primãriei Comunei Sadova, județul Suceava

În perioada 01 mai 2008 – 13 noiembrie 2014, a exercitat simultan atât funcția publicã de consilier juridic în cadrul Primãriei comunei Sadova, județul Suceava, cât și pe cea de consilier juridic (profesie liberalã) în cadrul Matei Anca Gabriela Consilier Juridic (încheind în aceastã calitate și contracte de asistențã juridicã cu Primãriile Moldovița, Vatra Moldoviței, Pojorîta și Frumosu), încãlcând astfel dispozițiile art. 96, alin. (1) ), teza II din Legea nr. 161/2003.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

Persoanele menționate au încãlcat urmãtoarele prevederi legale:

· art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr.161/2003, potrivit cãruia „(1) Calitatea de funcþionar public este incompatibilã cu exercitarea oricãrei alte funcþii publice sau calitãþi decât cea în care a fost numit, precum ºi cu funcþiile de demnitate publicã. (2) Funcþionarii publici nu pot deþine alte funcþii ºi nu pot desfãºura alte activitãþi, remunerate sau neremunerate, dupã cum urmeazã: lit. a) în cadrul autoritãþilor sau instituþiilor publice”;

· art. 96, alin. (1) din Legea nr.161/2003, potrivit cãruia „Funcþionarii publici, funcþionarii publici parlamentari ºi funcþionarii publici cu statut special pot exercita funcþii sau activitãþi în domeniul didactic, al cercetãrii ºtiinþifice, al creaþiei literar-artistice. Funcþionarii publici, funcþionarii publici parlamentari ºi funcþionarii publici cu statut special pot exercita funcþii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legãturã directã sau indirectã cu atribuþiile exercitate ca funcþionar public, funcþionar public parlamentar sau funcþionar public cu statut special, potrivit fiºei postului”;

· art. 115 din Legea nr.161/2003, potrivit cãruia „Alte cazuri de incompatibilitãþi ºi interdicþii sunt cele stabilite prin legi speciale”;

· art. 34, alin. (3) din Legea nr.188/1999, potrivit cãruia „Înalþii funcþionari publici ºi funcþionarii publici de conducere pot candida pentru funcþii de demnitate publicã numai dupã încetarea, în condiþiile legii, a raporturilor de serviciu”;

· art. 32 din Legea nr. 176/2010, potrivit cãruia „ […] Dispoziþiile prezentei legi se completeazã cu cele […] ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcþionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, […] dacã acestea nu sunt contrare prezentei legi ºi Legii nr. 161/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligațiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții respective […]”.

„Persoana […] fațã de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenția Naționalã de Integritate își exercitã atribuțiile cu respectarea principiilor legalitãții, confidențialitãții, imparțialitãții, independenței operaționale, celeritãții, bunei administrãri, precum și al dreptului la apãrare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus