Aproape 30 de maşini de epocă au fost expuse sâmbătă în curtea exterioară a Castelului

AGERPRES – autor: Sorin Blada

Aproape 30 de maşini de epocă au fost expuse sâmbătă în curtea exterioară a Castelului Corvinilor din Hunedoara, în ciuda ploii reci şi mărunte zeci de turişti şi localnici admirând bijuteriile pe patru roţi prezentate de proprietarii acestora în cadrul evenimentului “Retro Parada Primăverii 2019”, scrie Agerpres.

Cea mai veche maşină expusă a fost un superb automobil Austin din anul 1936, de culoare albastră, însă la standuri au putut fi văzute, printre altele, un Jaguar negru din 1955 sau un Jeep Willys, în culorile armatei, din anul 1942.

 


Foto: (C) SORIN BLADA / AGERPRES FOTO


 

Foto: (C) SORIN BLADA / AGERPRES FOTO


De un real interes s-au bucurat şi modelele româneşti de Dacia 1100, Dacia 1300 şi Oltcit, păstrate într-o stare foarte bună de către proprietari. De altfel, una dintre maşinile Dacia 1100 este din anul 1969, iar proprietarul acesteia a dat asigurări că maşina funcţionează ireproşabil, chiar şi acum, după o jumătate de veac de la primii kilometri rulaţi.


Foto: (C) SORIN BLADA / AGERPRES FOTO

“Participanţii sunt din judeţul Hunedoara şi din cele învecinate. Proprietarii de maşini au făcut cunoştinţă, au socializat, au schimbat păreri, dar şi ponturi despre locurile în care se găsesc piese de schimb şi unde pot primi ajutor în restaurarea maşinilor de epocă. Sperăm că şi vizitatorii s-au bucurat de maşinile expuse şi-i aşteptăm alături de noi în cazul în care se decid să-şi achiziţioneze un autovehicul istoric”, a declarat, pentru AGERPRES, secretarul Asociaţiei Retromobil Club Hunedoara, Alexandru Szekely.

Unul dintre cei mai cunoscuţi posesori ai unui automobil de epocă, din judeţul Hunedoara, este medicul Emil Mitranovici. El deţine un Renault fabricat în anul 1921 şi achiziţionat din Belgia. Pentru a-şi aduce automobilul în stare de funcţionare a muncit foarte mult, împreună cu un bun prieten mecanic.

“Maşina a fost cumpărată în stare nefuncţională şi a necesitat un act de curaj să o restaurez şi să o aduc acum într-o stare acceptabilă. Este foarte important că a ajuns în starea în care poate rula, adică să aibă un motor funcţional şi piese care să poată duce această maşină. Am avut noroc pentru că maşina a fost în stare originală, cu toate piesele, deoarece la o restaurare este foarte important ca autoturismul să fie cât de cât complet. Procurarea pieselor este ceva extrem de dificil – nu găseşti piese la modele mai vechi de 10 ani, darămite la cele de o sută de ani”, a spus colecţionarul.

El a adăugat că în procesul de restaurare a unei maşini de epocă este absolută nevoie de un mecanic foarte talentat, care să se priceapă la mecanica tradiţională şi să aibă răbdarea necesară pentru asemenea operaţiuni.

Un alt colecţionar recunoaşte faptul că recondiţionarea automobilului său i-a adus doar satisfacţii şi relaxare. “După o zi de muncă în care ţi-ai tocit neuronii cu tot felul de alte lucruri, să lucrezi apoi acasă – şurub la şurub – este ceva de nedescris. Îmi place foarte mult ceea ce fac şi mă relaxează foarte mult”, spune acesta.


Foto: (C) SORIN BLADA / AGERPRES FOTO

Turiştii şi localnicii care au venit să vadă expoziţia automobilelor de epocă s-au arătat încântaţi de maşinile prezentate, dar şi de locul ales de organizatori. În ciuda ploii, mulţi au venit cu copiii şi s-au fotografiat cu automobilele preferate, spre bucuria colecţionarilor care şi-au văzut munca apreciată de către vizitatori. Nu au lipsit întrebările despre viteză, consumul de benzină sau despre modul de întreţinere a automobilelor.

”Retro Parada Primăverii” a fost organizată sâmbătă în mai multe oraşe din ţară, iar Castelul Corvinilor este pentru a doua oară gazdă a acestei manifestări.

AGERPRES – autor: Sorin Blada

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus