După anunțul privind demolarea unei porțiuni a autostrăzii Orăștie-Sibiu, în România se construiește artificial încă o autostradă de către aceiași italieni de la Salini Impregilo care urmează să fie dărâmată. Cel mai grav este faptul că studiul de fezabilitate pentru al doilea lot de autostradă ce urmează a fi demolat este realizat de aceiași firmă care s-a ocupat de documentația porțiunii de autostradă aflată între Orăștie și Sibiu.

Italienii de la Salini Impregilo încearcă să păcălească din nou statul român prin construirea celor aproximativ 28 km de autostradă între Lugoj și Deva. Odată cu demolarea unei porțiuni de autostradă între Orăștie și Sibiu, construită de Salini Impergilo, CNADNR a cerut verificarea finalizării celor 17 km din lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva proiect derulat de același grup italian.

Surse oficiale din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi ne-au declarat că o porțiune din cei 17 km de autostradă, aflați pe lotul 2, cuprins între Lugoj și Deva, anunțați a fi dați în folosință la sfârșitul acestui an, ar putea fi demolată din cauza faptului că s-a constatat folosirea materielor de slabă calitate ca și la autostrada Orăștie-Sibiu. „Avem un raport în urma unei expertize efectuată pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Materialele de construcții care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experți, dar au fost plătite de către Compania Națională de Autostrăzi. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porțiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o nouă exepertiză pentru a stabili dacă firma de construcții a respectat proiectul”, ne-au explicat sursele citate.

Luna trecută, Compania Națională de Autostrăzi anunța posibila deschidere a traficului pentru 17 km de autostradă, la finalul acestui an, din totalul de 28 km aflați pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva.

Italienii de la Salini Impregilo, în asociere cu firme SECol SpA, în vara anului 2013 au câștigat la preț de dumping construcție celor 28 km de autostradă între Lugoj și Deva.

Chiar dacă prețul construcției lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, în lungime de aproximativ 28 km, era evaluat, conform caietului de sarcini, la aproximativ 9,3 milioane de euro în medie pe kilometru, Salini Impergilo a venit cu o oferta de aproximativ 50% din prețul calculat. Salini Impregilo a câștigat licitația pentru suma de 562 milioane de lei, respectiv 4,56 milioane de euro în medie pe kilometru.

SF-ul pentru acest tronson a fost realizat tot de firma care a pregătit documentația lotului Orăștie-Sibiu

Studiul de fezabilite în baza căruia s-au licitat cele patru loturi de autostradă între Lugoj și Deva a fost fost realizat de Diwi Consult International din Germania. Această firmă a încasat peste 12,6 milioane de euro de la Compania Națională de Autostrăzi, a predat documentațiile pentru loturile de autostradă Lugoj-Deva și Deva-Orăștie-Sibiu, după care s-a făcut nevăzută. Mai exact, în mai 2007 Compania Națională de Autostradă a semnat contractul pentru realizarea studiilor de fezabilitate loturilor de autostrada Lugoj-Deva și Deva-Orăștie-Sibiu. În momentul sesizării problemelor pe autostrada Orăștie-Sibiu, Diwi Consult International intrase în insolvență.

UPDATE: După publicarea informațiilor privind demolarea unei porțiuni din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva și refuzul Companiei Naționale de Autostrăzi de a răspunde solicitării revistei Capital privind rezultatele expertizei pentru Lugoj-Deva, oficialii CNADNR au transmis un comunicat de presă prin care confirmă faptul că există note de conformitate privind tronsonul de autostradă executat .

„Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva este un lot în construcţie. În perioada 02.11 – 05.11., Direcţia Calitate din cadrul CNADNR SA şi laboratoarele din cadrul DRDP Timişoara şi DRDP Cluj au fost pe teren pentru a verific lucrările executate până în prezent, aflate în diferite stadii de execuţie. Laboratoarele au recoltat probe din tronsonul de autostradă executat (materiale puse în opera), precum şi din stocurile de materiale, fiind verificată şi calitatea mixturilor asfaltice utilizate. Până la acestă dată, lucrările sunt realizate în conformitate cu proiectul de execuţie şi Caietul de sarcini, existând un număr de 4 note de neconformitate semnalate de către Consultantul care asigură respectarea proiectului de execuţie pe acest contract. In functie de rezultatele primite de la laboratoare, cele 4 neconformităţi vor fi stinse sau nu. Determinările specifice de laborator  efectuate de către DRDP Timişoara, respectiv DRDP Cluj vor fi analizate, după care vor fi comunicate Companiei”, precizează oficialii CNADNR într-un comunicat.

capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus