Masterchef-ul necontestat al județului Hunedoara este nimeni altul decât președintele Mircea Moloț, cel care a descoperit rețeta câștigătoare în vederea obținerii succesului suprem în politică și afaceri. Ingredientele minune adăugate în această plăcintă românească pe care o împarte cu generozitate hunedorenilor de ani buni, l-au făcut pe Moloț unul dintre cei mai desăvârșiți bucătari din Vestul țării. Dovada faptului că rețeta este una câștigătoare i-a făcut pe mulți oameni politici din județ să îi urmeze exemplul.

Mircea Moloț a realizat încă de la începuturile sale în politică faptul că presa are un rol extrem de important în conturarea profilului unui politician și a investit de-a lungul timpului atât în presa scrisă, cât și în audio-vizual. Nu mai este niciun secret că în momentul de față acesta deține postul de televiziune Hunedoara TV și Ziarul Hunedoreanului, instituții media administrate de fiica lui, Alexandra Moloț. Și pentru că tot vorbeam de ingredientele minune necesare obținerii succesului suprem, un trust media este unul dintre acestea, poate cel mai important. Cu un trust la purtător, Moloț a realizat că mai are nevoie de câteva ingredinte, nu la fel de importante dar necesare, pentru ca plăcinta să respecte în totalitate rețeta proprie. A rezolvat și problema celorlalte televiziuni și publicații media din județ prin încheierea unor contracte cu firma care a câștigat licitația cu Consiliul Județean Hunedoara în vederea expunerii realizărilor mărețe ale marelui conducător. Cu liniștea astfel cumpărată, poate sta liniștit pentru că nimeni nu îndrăznește să îl deranjeze pe jupân cu întrebări incomode sau cu anchete privind modul de distribuire a banului public, a organizării licitațiilor etc. Bineînțeles că și trustul fiicei sale beneficiază de bani publici, veniți tot prin firma desemnată câștigătoare de Consiliul Județean Hunedoara în urma unei licitații.

Din laboratoarele de patiserie, direct către populație

Firma câștigătoare primește de la Consiliul Județean Hunedoara o sumă, care este împărțită instituțiilor media din județ. Acestea au obligația, conform unor contracte, să informeze populația cu privire la activitățile derulate atât de unitatea administrativă, cât și de celelalte instituții subordonate Consiliului Județean Hunedoara, și nu în ultimul rând, de a arăta oamenilor realizările și împlinirile președintelui Moloț. Cine ar putea să scrie sau să dezbată într-un talk-show tv subiecte incomode conducătorului iubit atâta timp cât banii vin lunar, iar salariile sunt plătite…Totul pe bani publici, pe banii hunedorenilor, cei care află doar informațiile pe care politicienii vor să le afle și nimic mai mult. Pe banii celor cărora li se bagă pe gât această plăcintă pregătită de Moloț în laboratoarele de patiserie. Foamea i-a făcut pe mulți să se înfrupte din plăcinta asta fără să stea prea mult pe gânduri, fără să se gândească la consecințe sau, mai rău, fără să se gândească la manipularea generală generată de cei mai iscusiți patiseri.

Arion, Balint și Mărginean și-au „tras” și ei patiserii

Succesul lui Moloț i-a făcut invidioși pe unii politicieni din județ care, la rândul lor, și-au întemeiat instituții media care să le ofere succesul suprem. Nu prea ai cum să pierzi alegeri dacă deții o televizune sau un ziar, lecție învățată de la Moloț, pe care Arion și Mărginean au băgat-o bine la cap. Rezultatele s-au văzut la scrutinul din 2012, când cei doi crai, deținători de licențe audiovizuale (Info Hd și Antena1), au fost desemnați câștigători, dovada clară a faptului că rețeta lui Moloț chiar funcționează. Tiberiu Balint, vicepreședinte al Consililului Județean Hunedoara și fost apropiat al președintelui, și-a achiziționat de curând televiziunea Unu TV, semn clar că are gânduri mari în privința viitorului său politic. Se pare că acesta din urmă ar fi dorit să cumpere și televiziunea Info Hd, fapt ce demonstrează că a învățat bine lecțiile gratuite oferite de Moloț de-a lungul timpului.

E limpede de ce este atât de importantă presa pentru un om politic, e limpede de ce au nevoie aceștia de ape line, însă atunci când sunt cheltuiți bani publici, situația trebuie să devină publică. Astăzi vă prezentăm sumele contractelor încheiate de primăria muncipiului Deva pe servicii media.

În anul 2012, primăria a atribuit suma de 45.000 lei fără TVA, pentru publicarea în presă scrisă pe o perioadă de 12 luni, în anul 2013 a alocat suma de 88.709,68 lei pentru publicare în presa scrisă (12 luni), contracte finalizate. În anul 2013, se încheie un alt contract (12 luni) și se alocă suma de 530.000 lei, pentru publicare în audiovizual, adică radio și TV. La începutul anului 2014, primăria alocă încă 140.000 lei pentru publicare în presa scrisă, contract aflat în derulare. În total, în 15 luni de zile, primăria a cheltuit 8 miliarde de lei vechi pentru servicii media. Cu alte cuvinte, bani care se regăsesc în aparițiile tv ale primarului Petru Mărginean, în știrile difuzate pe la posturile de televiziune care îl au tot pe el în prim-plan și în articolele din presa scrisă. Pe lângă toate acestea se mai adaugă și ceva informații de interes public, publicate și redate în presa locală. Suma este destul de mare, însă imaginea contează, și trebuie investit în ea. Numai că ar fi bine ca aleșii să investească banii lor, nu banii nostri, ai tuturor! Cazul președintelui Consiliului Județean Mehedinți, Adrian Duicu, ar trebui să îi trezească pe toți cei care dețin atât televiziuni cât și funcții administrative.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus