Termenul de execuție este de 34 de luni

Lucrările pentru lotul cu tuneluri al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva vor începe în martie, iar constructorul român UMB va respecta calendarul de finalizare PNRR, a anunțat recent ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Datele oficiale arată că termenul de execuție este de 34 de luni, prin urmare dacă se emite Autorizația de Construire și se dă ordinul pentru începerea lucrărilor în martie 2024 termenul de finalizare ar fi decembrie 2026.

Sorin Grindeanu a precizat că termenul pentru începerea lucrărilor pe cei 10 kilometri de autostradă dintre Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș) a fost stabilit după discuții cu Dorinel Umbrărescu, dar nu a explicat dacă întârzierea a fost cauzată de procedurile birocratice pentru defrișare sau Asocierea UMB – EuroAsfalt (Bosnia-Herțegovina) nu a predat proiectul tehnic complet în octombrie 2023 conform termenelor din contract.

,,Am depășit diverse faze care țin de Mediu, de Romsilva, lucrurile dinainte de faza de execuție. Din discuțiile pe care le-am avut cu constructorul în martie se intră efectiv la execuție. Fiind contract prin PNRR, 2026 este termen maxim pentru că este finanțat prin PNRR”, a explicat Sorin Grindeanu.

Ministerul Mediului a dat avizul pentru defrișarea a 18 hectare de pădure pe traseul lotului 2 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva la sfârșitul lunii decembrie 2023.  Până acum, constructorul a făcut doar lucrări pregătitoare și, parțial defrișări.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) -Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) -EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina), în asociere pentru experința legată de construirea de tuneluri, UMB neavând astfel de lucrări în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB avea termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire.  Termenul de execuție este de 34 luni, iar cel pentru proiectare a fost de 11 luni.

Tronsonul are o lungime de aproape 10 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri, contractul este în valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fără TVA), finanțat preponderent prin PNRR

Sursa: Economedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus