Hotărâţi să nu mai plătească atât de mult pentru a face plinul maşinilor, unii şoferi de maşini diesel din România au început să caute soluţii în altă parte. Concret, aceştia completează motorina cu uleiul pentru gătit. Metoda are însă atât avantaje, cât şi dezavantaje, avertizează experţii.

După ce preţul la carburant a crescut, unii dintre şoferii români au căutat soluţii care să-i ajute să scoată mai puţini bani din buzunar. Astfel, unii posesori de maşini cu motoare diesel au decis să înlocuiască motorina cu ulei de gătit, relatează Ştirile ProTV.

Metoda funcţionează însă doar în cazul automobilelor cu motoare diesel mai vechi. Totuşi, chiar dacă plătesc mai puţin pentru alimentarea maşinii, există şi câteva incoveniente: filtrele trebuie înlocuite mai des, iar uleiul nu poate fi folosit şi iarna.

„Ideea mi-a dat-o un prieten din Germania, care, în Germania, circula mult cu ulei vegetal, ulei de floarea soarelui mai exact”, a povestit Alin, un tânăr din Târgu Mureş, proprietarul unui Mercedes 190.

„La început am avut emoţii când am turnat în rezervor, când am văzut că porneşte motorul merge fără nicio problemă. Miroase – miroase a clătite -, acesta e singurul dezavantaj”, a adăugat el. Şoferul a precizat însă că a fost nevoit să adauge un prefiltru la motorină.

Spre deosebire de Alin, un alt şofer pe nume Andrei foloseşte ulei amestecat cu motorină pentru maşina lui, un VW Vento.

„Am pus zece litri de ulei, cam zece litri de motorină, funcţionează foarte bine. Reduce zgomotul la motor şi miroase a gogoşi”, a explicat el.

Potrivit sursei citate, unii şoferi pun în rezervor chiar şi ulei folosit. Cu un litru de ulei de floarea soarelui, pot fi gătite, spre exemplu, aproximativ şase porţii de cartofi prăjiţi. Cu aceeaşi cantitate însă, un şofer poate parcurge 20 de kilometri cu maşina, la un consum mediu.

SURSA: gandul.info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus