Copiii vor fi invatati in scoala sa isi depaseasca frica de esec.
Acesta este unul dintre obiectivele prevazute in programa scolara pentru clasa a III-a, la Limba si literatura romana.
“Manifestarea unei atitudini deschise fata de comunicare, in conditiile neintelegerii mesajului audiat” este una dintre competentele pe care elevii trebuie sa le dobandeasca in clasa a III-a, la materia Limba si literatura romana.
Noua programa scolara aprobata de Ministerul Educatiei le spune invatatoarelor si prin ce fel de exercitii le vor transmite aceasta atitudine elevilor:
- copiii trebuie incurajati sa-i ceara profesorului sa repete mesajul pe care nu l-au inteles, prin intrebari ca: “Ce-ai spus?”/ “Mai spune o data!”/ “Cred ca nu am inteles ce ai spus”/ “Te rog sa mai spui o data”
- sa ceara explicatii prin intrebari ca: “Ce inseamna ca …?”
- sa faca in clasa exercitii pentru depasirea fricii de esec, cum ar fi exercitii de reascultare a mesajului; folosirea unor coduri nonverbale pentru a semnala neintelegerea/ intelegerea mesajului
Un alt obiectiv pe care invatatorii trebuie sa il urmareasca, stabilit acum prin programa, este sa trezeasca curiozitatea copiilor. Iar pentru asta, curriculumul le propune invatatoarelor sa le ceara copiilor sa faca desene, benzi desenate sau scheme prin care sa ilustreze ce au inteles din texte informative sau literare simple, sa completeze ora cu filmulete pentru copii (online sau TV) pe teme de interes pentru clasa, sa foloseasca reportofonul, computerul sau alte tipuri de tehnologii pentru a asculta la clasa diferite texte.
Mediafax
foto: spectrumploiesti.files.wordpress.com
Ultimele comentarii