Micul dejun, cele mai sănătoase alegeri. Să renunți peste micul dejun este o mare greșeală, în egală măsură pentru adulți și copii. Experții în nutriție de la FDA au compus chiar un mic ghid care să vă ajute să faceți alegeri sănătoase pentru prima masă a zilei.

Micul dejun, cele mai sănătoase alegeri. Adulții și copiii deopotrivă n-ar trebui să renunțe la micul dejun, indiferent cât de obosiți sau grăbiți sunt, spun experții de la FDA (Food and Drug Administration din SUA).

Mai mult, un mic dejun sănătos este o necesitate pentru copii. „Omiteți-l și copiii dumneavoastră vor avea probleme să recupereze elementele nutritive de care au nevoie ca să funcționeze toată ziua”, spune dr. Carole L. Adler, dietetician la FDA.

Organismele în creștere și creierele în curs de dezvoltare au nevoie de mese sănătoase și regulate”, spune ea. Potrivit Academiei americane de Nutriție și Dietetică, studiile arată că elevii care mănâncă micul dejun au performanțe mai bune în clasă.

Micul dejun ideal ar trebui să fie un compus echilibrat de fructe și legume, proteine, cereale și lapte.

Experții FDA sugerează cum să profitați la maxim de micul dejun:

– Nu vă limitați la alimentele tradiționale pentru micul dejun. Gen omletă sau cereale cu lapte în fiecare zi. sau

– Oferiți copiilor voștri alimentele care le plac. Brioșele, spre exemplu, pot fi făcute cu banane sau legume coapte chiar în loc de făină, sau puteți amesteca iaurtul și laptele sau cerealele integrale, semințe și bucăți de fructe dulci, ca să le faceți și gustoase și nutritive.

– La școală le puteți da la pachet și legume, pentru a compensa pe parcursul zilei lipsa lor de la micul dejun.

– De vreme ce copiii sunt în creștere, acordați atenție includerii suficientelor de proteine, carbohidrați și grăsimi în masă lor de dimineața pentru a le satisface foamea și a se putea concentra la școală.

– În cazul în care copilul vostru e mereu în întârziere, există și opțiuni rapide de mic dejun sănătos pe care va avea timp să le mănânce înainte de a ieși pe ușă. Un ou fiert, amestecuri de nuci și semințe sau iaurt cu tot felul de adaosuri gen cereale integrale sau bucăți mici de fructe.

– Pregătiți-vă pentru micul dejun cu o seară înainte: tăiați legumele proaspete sau fructele în avans, ca să nu vă grăbiți dimineața.

– Citiți etichetele produselor alimentare înainte de a le cumpăra. „Eticheta ușurează determinarea cantităților de nutrienți pe care copiii voștri le primesc și pentru a compara un produs cu altul”, spune Adler. Asigurați-vă că cei mici e primesc alimente bogate în nutrienți, care au un conținut scăzut de sare și zaharuri adăugate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus