A fost informat Parlamentul, care a eliminat supra-acciza la carburanți

Camera Deputatilor a adoptat, miercuri, 4 decembrie, in calitate de for decizional, proiectul de lege ce elimina supra-acciza la carburanti, insa nivelul accizei stabilit prin lege incalca prevederile directivei UE care stabileste limite minime pentru accize, ceea ce inseamna o posibila confruntare cu Comisia Europeana sub forma unei proceduri de infringement, lucru de asemenea comunicat de catre Ministerul Finantelor Parlamentului. Printre initiatorii proiectului de eliminare a supra-accizei se regaseste si actualul ministru de finante, Florin Citu.

Directiva 2003/96/CE a Consiliului privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice si a electricitatii stabileste ratele minime de impozitare care sunt obligatorii pentru toate statele membre. In esenta, Directiva impune un nivel minim al accizelor de 330 euro/mia de litri pentru motorina si 359 euro/litri in ceea ce priveste benzina, nivel calculat la cursul publicat in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul anterior. Pentru conversie, a fost stabilit un curs de 4,7511 de lei. Eliminarea supra-acizei duce nivelul acesteia sub cel stabilit de directiva, ceea ce inseamna ca ar fi necesara majorarea accizei pentru respectarea Directivei.

„La nivelul Uniunii Europene, ratele de impozitare, preturile carburantilor, precum si ponderea taxelor in aceste preturi sunt atent monitorizate, actualizate si publicate pe pagina de internet a Comisiei Europene. In acest sens, mentionam ca Romania are obligatia respectarii indatoririlor ce ii revin in calitate de stat membru, orice incalcare a acestora putand face obiectul analizei la nivelul Uniunii Europene, inclusiv sub aspectul unei posibile declansari a procedurii de infringement.

Facem precizarea ca nivelul accizelor stabilit prin proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal se situeaza sub nivelul minim prevazut de legislatia europeana. Dorim sa subliniem ca, urmare a solicitarii Biroului permanent al Senatului, proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 227/2015 a fost inaintat de catre Ministerul pentru Relatia cu Parlamentul spre analiza Ministerului Finantelor Publice, iar conform procedurilor interinstitutionale, prin raspunsul comunicat la aceasta solicitare, institutia noastra a semnalat aspectele prezentate anterior”, se arata in raspunsul MFP.

Pe langa posibila confruntare cu Comisia, eliminarea supra-accizei la carburanti si eliminarea supra-impozitarii contractelor de munca part-time, votata prin acelasi proiect de lege, are un impact bugetar de 4 miliarde de lei, dupa cum a spus luni ministrul Finantelor, Florin Citu. Asta in conditiile in care deficitul pentru anul viitor este deja plafonat la 3,6% din PIB, fara a avea promulgate si trecute in bugetul pentru 2020 eliminarea acestor taxe. Deficitul in 2020, precum si cel din 2021, este peste limita de 3% permisa de tratatele europene, un alt posibil punct de confruntare cu Comisia Europeana.

Premierul Ludovic Orban a declarat ulterior adoptarii proiectului de lege ca este convins ca eliminarea supraaccizei pe carburanti va genera o crestere in consumul din economia nationala iar astfel bugetul statului va beneficia de masura respectiva.

Sursa: Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus