Guvernul are în vedere o nouă taxă auto, iar la Ministerul Mediului au loc consultări în cadrul unui grup de lucru din care fac parte cele mai importante intituții ale statului.

Grațiela Gavrilescu a declarat în cadrul interviului acordat DCNews și DCBusiness că nu este vorba efectiv de o taxă. Atfel spus, aceasta va fi atasată unui impozit existent deja.

Ministrul a explicat că este vorba despre “contribuții defalcate care să ducă cu gândul la poluare”. Sumele de plata vor fi în funcție de poluarea pe care vehiculul o produce.

Sursele DC Business susţin că în acest moment sunt în lucru câteva variante. Acestea prevăd că plata acestei sume se va putea face atunci când proprietarii mașinilor își fac ITP-ul ori la plata impozitului vehiculului. Sursele citate au explicat că în prezent se insistă de prima variantă, mai ales că ITP va deveni obligatoriu anual.

“Ministerul nu își dorește să sară cu penalizările pe cetățeni motiv pentru care s-a decis oferirea de perioade de grație cetățenilor” a punctat Graţiela Gavrilescu.

Totodată, noile reglementări vor face distincţie clară între persoanele care deţin de ani mulţi o maşină şi cele care aduc în ţară astfel de autovehicule. Ultima categorie va fi mult mai aspru taxată pentru a se descuraja introducerea de rable în ţară.

Procesul de taxare va fi etapizat, în aşa fel încât cei care decid să-şi schimbe maşina să nu plătească aceste sume pentru poluare inutil.

Despre momentul în care noua prevedere va intra în vigoare, ministrul a declarat că nu dorește să spună precis când pentru că nu își dorește să se speculeze dar cert este că deja de la începutul anului viitor, chiar de la 1 ianuarie, vor exista deja anumite prevederi și că cel târziu în luna martie 2019, se va aplica noua lege.

Grațiela Gavrilescu a adăugat că românii sunt din ce în ce mai interesați de achiziționarea mașinilor noi, nepoluante și a dat exemplul mașinilor electrice despre care a spus că în urmă cu 10 ani erau cerere pentru aproximativ 50 de mașini electrice sau hibrid iar acum sunt cerute 1100 de mașini de acest fel.

Înnoirea parcului auto național este posibil prin intermediul programului Rabla, cel mai vechi program guvernamental. Prin intermediul programului Rabla plus, românii pot achiziționa mașinile electrice sau hibrid.

dcnews.ro

Un răspuns

  1. Programul rabla plus prin care se incurajeaza (sau ar trebui sa se incurajeze) achizitionarea de autovehicule electrice ar trebui sa nu se limiteze la jumatate din valoarea de achizitionare. Pretul unui autoturism electric este prohibitiv pentru majoritatea romanilor, nici macar cu rabla plus si cu credit bancar dus la limita imposibilului nu-si permite romanul de rand asa ceva. Daca se doreste cu adevarat eliminarea poluarii si eliminarea din circulatie a bombelor pe roti aduse de afara, atunci ar trebui sa sprijiniti cu adevarat achizitia de autovehicule electrice, facandu-le accesibile romanului cu venituri medii.

Lasă un răspuns către Gandalf Anulează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus