Numărul accidentelor fatale pe străzile din România a ajuns la 1.913, în 2016, mai mult decât dublul mediei accidentelor mortale din UE-28, și anume 925, iar costurile acestora depăşesc 1 miliard de euro pe an, arată Radoslaw Czapski, senior Infrastructure and Transport Specialist în cadrul Băncii Mondiale, într-un articol publicat pe blogul instituției.

„Întrebaţi orice rezident al României dacă drumurile ţării sunt sigure şi răspunsul va fi probabil unul negativ. În anul 2016, numărul accidentelor mortale pe străzile din România a ajuns la 1.913 — mai mult decât dublul numărului de accidente mortale faţă de media ţărilor din UE-28, şi anume 925. Numărul mediu de accidente rutiere soldate cu morţi în România în ultimii şase ani s-a situat constant la un nivel de două ori mai mare decât media statelor UE-28, înregistrându-se în jur de 91 accidente mortale la un milion de locuitori, faţă de 51 în restul UE”, potrivit lui Radoslaw Czapski.

Potrivit acestuia, un aspect îngrijorător este acela că numărul accidentelor mortale din România este în continuă creştere — ajungând la 95 de morţi la un milion de locuitori în anul 2016. Iar la tragedia umană, se adaugă prejudiciul economic enorm. În conformitate cu Master Planul General de Transport, costurile accidentelor rutiere fatale din România sunt îngrijorător de mari — fiind estimate la cel puţin 1,2 miliarde de euro (5,4 miliarde lei) pe an.

Radoslaw Czapski susţine că numărul accidentelor mortale din ţară este foarte ridicat, în primul rând ca urmare a creşterii numărului autovehiculelor din trafic — ca rezultat al creşterii economice, a nerespectării limitelor de viteză de către conducătorii auto, a incapacităţii aparente de adaptare a vitezei la condiţiile de trafic şi sistemului infrastructurii rutiere care nu iartă eroarea umană.

„Unele dintre cele mai uzuale practici în reducerea numărului de accidente rutiere includ instalarea unor bariere pe mijlocul sau pe marginea străzilor, introducerea de linii de marcaje tactile pe mijlocul şi pe marginea străzilor pentru alertarea conducătorilor auto somnoroşi şi îmbunătăţirea delimitării curbei pentru reducerea accidentelor cu ieşire de pe carosabil. În ceea ce priveşte drumurile unde nu există bariere pe mijlocul sau pe marginea străzilor, viteza nu ar trebui să depăşească valoarea de 80 km/h. În intersecţiile din zonele cu viteze mari, se va instala un sens giratoriu pentru controlarea vitezei vehiculelor şi a forţei de impact frontal sau instalarea unor semne de circulaţie bine proiectate, pentru reducerea victimelor din accidente rutiere. Limita de viteză în intersecţiile nesemaforizate nu va depăşi valoarea de 50 km/h”, spune Radoslaw Czapski.

capital.ro

Prima HARTĂ 3D cu Transalpina | Turiştii pot parcurge virtual “Drumul Regelui”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus