Începând cu data de 19 septembrie, Poşta Română a predat peste 10,7 milioane de carduri de sănătate către asiguraţi, astfel că rata de distribuire a cardurilor preluate prin servicii poştale este de aproximativ 95% la nivelul întregii ţări

Dupa ce procesul de distribuire se va incheia, va urma o perioada de testare a cardului national de sanatate, informeaza CNAS.

Procesul de predare- primire a cardurilor de sanatate in vederea distribuirii continua conform organizarii interne a Postei Romane, in conformitate cu acordul cadru si contractele subsecvente incheiate cu CNAS si casele de asiguari de sanatate, se mentioneaza in comunicatul CNAS.

“Apreciem ca procesul de distribuire prin servicii postale se va incheia in jurul datei de 15 decembrie 2014”, informeaza sursa citata.

Pe masura ce expira termenele de livrare prin servicii postale, cardurile care nu au fost inmanate asiguratilor au fost predate sau sunt in curs de predare catre casele de asigurari de care apartin. Termenul de predare catre casele de asigurari este de 10 zile lucratoare dupa expirarea termenului de distribuire.

CNAS si casele de asigurari de sanatate vor informa asiguratii in momentul cand demareaza activitatea de distribuire a cardurilor prin intermediul caselor de sanatate, se precizeaza in documentul citat.

Conform CNAS, in Bucuresti au fost preluate in reteaua postala 1,4 milioane de carduri dintre care au ajuns la asigurati prin servciile postale 1,1 milioane de carduri. Astfel 81% din bucurestenii asigurati au primit pana in prezent cardul de sanatate. Diferenta de carduri se afla inca in reteaua postala si, in cazul cardurilor care au depasit termenul de 20 de zile alocat distribuirii prin servicii postale, ele iau drumul caselor de asigurari de care apartin.

Totodata, CNAS informeaza ca dupa ce procesul de distribuire se va incheia, va urma o perioada de testare a cardului national de sanatate, in care cele doua sisteme vor merge in paralel. Vor fi identificate si rezolvate eventualele probleme in functionalitatea cardului, iardupa perioada de testare, cardul national de sanatate va deveni obligatoriu prin lege, iar serviciile medicale vor fi validate si decontate doar prin intermediul lui.

Cardul primit va fi inactiv. Cum trebuie activat?

Cardul de sanatate primit acasa de asigurat este inactiv. Intrat in posesia cardului de sanatate, asiguratul il va prezenta pentru activare la prima vizita la un furnizor de servicii medicale.

Mai exact, pin-ul de transport al cardului national (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinatie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus si confirmat personal de catre pacient.

Atentie! Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul ramane in stare inactiva si nu poate confirma servicii medicale in sistem. Acest pin va fi introdus de catre asigurat ori de cate ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea si, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurarilor sociale de sanatate.

Potrivit CNAS, se pot chiar introduce alte date suplimentare pe cardul de sanatate, insa aceasta masura este optionala si se realizeaza doar la medicul de familie. De asemenea, aceasta etapa nu trebuie sa se realizeze concomitent cu activarea cardului, ci asiguratul poate decide ulterior introducerea de noi informatii.

Cardul national va face dovada calitatii de asigurat si va confirma prezenta asiguratului la furnizorul de servicii medicale.

“Prin implementarea acestui sistem informatic, banii din sistemul asigurarilor de sanatate vor fi cheltuiti mai eficient si mai transparent. Unul dintre principalele obiective ale CNAS este ca, incepand de anul viitor, toate serviciile medicale sa fie validate si decontate doar prin intermediul cardului national”, puncteaza institutia.

Avocat.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus