Peste 4.600 de sesizări au fost primite la TelVerde al DGA, majoritatea pentru luare de mită, printre apeluri fiind însă şi unele de la persoane care cereau "zece mii" sau reclamau dureri "din cauza unuia cu capacităţi paranormale de dezintegrare, care are un laser cu care îngălbeneşte frunzele".

Potrivit reprezentanţilor DGA, numărul apelurilor la Linia TelVerde anticorupţie a scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, când au fost înregistrate mai mult cu 65 de reclamaţii.

“În municipiul Bucureşti au fost sesizate cele mai multe fapte de corupţie, astfel: în primele şase luni ale anului 2013 au fost sesizate 27 fapte de corupţie, faţă de 20 fapte de corupţie înregistrate în aceeaşi perioadă de referinţă din anul 2014”, potrivit sursei citate.

În urma sesizărilor la Linia TelVerde anticorupţie au fost întocmite 17 dosare penale, fiind realizate cinci acţiuni de prindere în flagrant. Numărul acestora este mai mic faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost întocmite 32 de dosare penale, arată DGA, în răspunsul transmis la solicitarea agenţiei MEDIAFAX.

Deşi Linia TelVerde este destinată strict semnalării faptelor de corupţie, operatorii primesc deseori şi apeluri în care sunt întrebaţi, de exemplu, “câte cartiere are un sector” sau cu solicitări de genul: “Îmi dai zece mii?”.

O altă persoană care a sunat la Linia TelVerde reclama: “Mă doare coloana din cauza unuia cu capacităţi paranormale de dezintegrare, care are un laser cu care îngălbeneşte frunzele”.

Linia TelVerde Anticorupţie funcţionează din 2005.

Serviciul TelVerde anticorupţie al Ministerului Finanţelor Publice este destinat primirii apelurilor telefonice şi înregistrarii sesizărilor privind nereguli, abateri sau acte de coruptie înfăptuite de către functionari din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi instituţiile subordonate: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Direcţia Generală a Vămilor, Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor şi Comisia Naţională de Prognoză.
Numărul de telefon 0800 800 085 poate fi apelat gratuit, la orice oră, mesajul dumneavoastră urmând să fie preluat şi înregistrat de către un operator în timpul programului de lucru. 

Conţinutul mesajului înregistrat este compus din două părţi după cum urmează:
Partea întâi
“Aţi sunat la linia TelVerde anticorupţie a Ministerului Finanţelor Publice.
Vă informăm că acest apel este înregistrat, iar continuarea acestuia reprezintă acceptul dumneavoastră.
Preluarea şi verificarea aspectelor pe care doriţi să le sesizaţi sunt strict condiţionate de furnizarea, în format complet, a datelor dumneavoastră de identificare, respectiv nume, prenume, adresa de domiciliu, numar de telefon.
Pentru reclamaţii la adresa personalului:
– Ministerului Finanţelor Publice apăsaţi tasta 1;
– Agenţia Naţională de Administrare Fiscală apasaţi tasta 2;
– Direcţia Generală Antifraudă Fiscală apasaţi tasta 3;
– Direcţia Generală a Vămilor apasaţi tasta 4;
– Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor apăsaţi tasta 5;
– Comisia Naţională de Prognoză apăsaţi tasta 6.” 

Partea a doua
“După semnalul sonor aveţi 3 minute pentru formularea sesizării.”

Confirmarea primirii sesizării împreună cu numărul de înregistrare poate fi preluată telefonic de la structura de relaţii publice a instituţiei destinatare.
Pentru solicitarea de informaţii de interes public sau transmiterea de petiţii, puteţi folosi în continuare canalele de comunicare existente, publicate pe site la rubrica Contacte

SURSA: Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus