Educația în România, prinsă la mijlocul neînțelegerilor guvernanților

 

Zilele acestea, avem de-a face cu două povești ale unui singur Guvern, privind redeschiderea școlilor. Dacă pentru ministrul sănătății, întoarcerea elevilor în bănci, prea curând, este o aberație, pentru ministrul educației, lucrurile stau diferit. Mai mult, dăm de aceleași păreri diferite  a celor doi și în cazul introducerii condiției testării rapide pentru elevi, ca măsură de siguranță pentru întoarcerea în sălile de clasă și pentru prevenirea infectării cu Coronavirus.

La momentul actual, în România, rezultatele din învățământ sunt îngrijorătoare. Știm deja. Elevii sunt în pragul abandonului școlar, iar performanțele în educație ale acestora au scăzut dramatic. Educația a rămas pironită într-un cui din Palatul Victoria, iar rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat din acest an, din păcate, confirmă cele spuse. Aproape 60% dintre elevi NU au promovat examenul. Un dezastru justificat, prin ping-pong-ul de opinii a celor care conduc România.

Mă întreb dacă acești guvernanți își mai amintesc de acele vremuri când promiteau marea cu sarea. Mai exact, reforme în educație! Sloganul domniilor lor, a liberalilor, pe toată perioada de campanie a fost: „Investim în viitor, investim în educație”. Așa știu ei să investească în educație? Blocând orice fel de perspectivă a tinerilor? Ce s-a întâmplat cu promisiunile făcute?

Mai curios este, cum a ajuns ministrul economiei austere la concluzia că testele antigen sunt total neoportune. Să privim retrospectiv. La începutul anului, Vlad Voiculescu ieșea în presă cu soluția minune. Peste 1 milion de teste rapide antigen vor ajunge în școli pentru identificarea pe loc a infectărilor cu noul virus SARS – CoV – 2 și pentru a preveni creșterea ratei de infectare în instituțiile de învățământ și comunitate. Nimic greșit până aici. În sfârșit, aveam de-a face cu o soluție efectivă venită din partea coaliției de guvernare, chiar dacă, și aceasta, inspirată din LISTA DE MĂSURI PROPUSĂ DE PSD, pentru izolarea virusului și punerea în funcțiune a țării.

Astăzi, aflăm că această măsură este una de ignorat. Ce-i drept, impactul acestor teste, în școli, a fost de tot râsul. Doar 2% din testele antigen rapide au fost folosite în 8 săptămâni de cursuri. Și asta nu pentru că eficiența lor ar fi de contestat, ci pentru că Ministerul Sănătății nu s-a preocupat să îi informeze pe părinți, profesori și elevi, cu privire la utilitatea efectuării acestui tip de testare.

Degeaba ministrul educației și alți colegi ai coaliției susțin continuarea acestei măsuri, dacă Vlad Voiculescu se trezește dimineața și ia decizii după calculele proprii. Pentru acesta, varianta testării elevilor, cu teste antigen rapide NU MAI EXISTĂ.  Nu există nicio altă măsură venită din partea domniei lui pentru redeschiderea școlilor, în acest an școlar. Însă, îi recomand domnului Voiculescu să își lărgească orizontul și să privească dincolo de cei patru pereți ai biroului în care stă închis. Sunt țări europene care pompează masiv în testarea rapidă a populației și consideră utilizarea testelor antigen ca principală condiție pentru revenirea la normal și implicit, la școală. Acesta fiind un pas esențial și pentru deblocarea mersului la restaurante, deschiderea teatrelor, muzeelor, cinematografelor.

De exemplu, Bavaria a distribuit luna trecută undeva la 100 de milioane de teste în școli. Măsura testelor rapide pentru începerea activităților în siguranță, în pandemie, o întâlnim și în Franța, Grecia, sau Spania. Mai nou, și Marea Britanie a lansat un program inedit bazat pe distribuția de teste rapide în rândul populației, pentru identificarea persoanelor asimptomatice și scăderea în acest fel, a ratei de infectare la nivelul țării.

Toate acestea, în timp ce România bate pasul pe loc. Oare când vor începe liderii coaliției de guvernare să colaboreze? Ambițiile din Executiv, distrug țara! Am înțeles. Acesta este un guvern pătat cu motivație politică. Dar este de neacceptat ca dialogul miniștrilor PNL  –  USRL- PLUS – UDMR, să se facă, de mai bine de o lună, prin instrumentele de comunicare online, presă, sau la televizor, și nu în cadrul acelor comitete interministeriale, organizate pentru salvarea țării, a căror eficiență o tot laudă, până la epuizare, prim-ministrul.

În doar două luni, după spusele liderului de la Palatul Victoria, România va înflori. Sunt curioasă, cum? Pentru că, pe zi ce trece, neînțelegerile din interiorul coaliției sunt tot mai evidente, iar cei care au de suferit sunt și elevii acestei țări, LIPSIȚI în acest moment, de orice perspectivă.

 

Natalia-Elena INTOTERO

Deputat PSD Hunedoara

Președintele Comisiei pentru învățământ

3 răspunsuri

  1. Aici s-a ajuns din cauza guvernărilor pesediste care au ținut țara în sărăcie ca să-și umple ei buzunarele.
    Voi pesedeii nu aveți habar ce e rușinea, că ar trebui să vă ascundeți în peșteri să nu vă mai vadă lumea !!!

  2. ” Un Cercetator american a descoperit ca intre elevii romani care au studiat in perioada guvernarii PSD sunt foarte multi candidati la Premiul Nobel”. Eu cred ca sunt foarte multi elevi care au invatat la Brad in perioada in care director era INTOTERO.

Lasă un răspuns către joiannis Anulează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus