Vă prezentăm o situație care ne-a atras atenția și care v-ar putea costa o pierdere bunicică din bugetul alocat vacanței.

Pentru iubitorii sporturilor de iarnă din județul nostru, una dintre alegerile la îndemână când vine vorba de o vacanță la ski este Stațiunea Straja.

Vă prezentăm o situație care ne-a atras atenția și care v-ar putea costa o pierdere bunicică din bugetul alocat vacanței.

Așadar, să presupunem că mergeți la Straja pentru weekend și vreți să profitați de vacanța pe pârtie încă de vineri seara. Mergeți la casa de bilete pentru teleschi și cumpărați o cartelă pentru două zile. E perfect, vă spuneți: două zile înseamnă 48 de ore, așa că vom schia inclusiv duminică dimineața, apoi ne facem bagajele și ne întoarcem acasă…

Surpriză! Administratorul de la teleschi consideră că prima zi de valabilitate a cartelei este vineri (chiar dacă ați cumpărat cartela cu 1 oră înainte de a se închide!), așa că, dacă vreți să schiați și duminică, trebuie să scoateți alți bani din buzunar.

Este moral? Mai important, este legal?

Moral nu e, în niciun caz. În privința legalității, merită să provocăm o discuție, iar cei în măsură ar trebui să se pronunțe. Mai trebuie adăugat că nu există vreo informație în acest sens postată pe tabloul de la ghișeu – așa cum se vede din imaginea de mai jos. Astfel, turistul nu este informat explicit că plătește 1 zi și schiază 1-2 ore!

Ce prevede legea?

Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii:

SECȚIUNEA 1 – Practici comerciale înșelătoare

Art. 7.

(1) O practică comercială este considerată ca fiind omisiune înșelătoare dacă, în contextul prezentării situației de fapt, ținând cont de toate caracteristicile și circumstanțele acesteia, precum și de limitele mijloacelor de comunicare utilizate pentru transmiterea informației omite o informație esențială necesară consumatorului mediu, ținând cont de context, pentru luarea unei decizii de tranzacționare în cunoștință de cauză și, prin urmare, determină sau este susceptibilă să determine luarea de către consumator a unei decizii de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o.

Dumneavoastră, stimați cititori, ce părere aveți? Este moral/legal comportamentul administratorului pârtiei sau vorbim de practici comerciale incorecte?

Am încercat să obținem un punct de vedere al administratorului, dar până la această oră, acesta nu a putut fi contactat.

straja telescaun 2

5 răspunsuri

  1. Cartelele pe 1/2/3/4/5 zile se refera la zile calendaristice, altfel pe lista de preturi apareau 24/48/72 ore samd.

    • Si eu cred la fel. Parca vad ca articolul e scris de unu din generatia “Snow flake”, daca e tot vorba de neaua.

      • Iti doresc din suflet să îți iei 10 țepe de felul ăsta zilnic și să faci apoi pe deșteptul. Unde ai citit de snow flake, pe un cont de Facebook? Dacă citeai într-o carte, ai fi scris corect: „Snowflake Generation” sau generația Snowflake, dacă preferi.

        • Prietene ia o gura de aer si calmeaza-te. Scrie clar ” pe 1 zi”, pot sa vina 7 controale ca nu au cum sa se lege de asta. Mai meri si altundeva sa vezi ca tot asa se face. Ca domnul sau doamna care vinde biletele ar putea sa le atraga atentia si sa zica “Vedeti ca de banii astia va dati numa o ora sau doua” aia este altceva. Si tepe de aia nu iau ca is prea destept cum correct ai remarcat. Iar carti despre meteo in eneglezeste nu citesc sa stiu cum se zice correct la snow sau flake, dar hei in fiecare zi inveti ceva nou. Pun pariu ca esti din aia care acuma zic “chef” la bucatar.

  2. Evident ca nu este moral si probabil nici legal. Cum sa vinzi omului cartela de o zi cand mai este o ora pana la inchiderea programului?

    Se intampla insa des astfel de lucruri si asta nu este singura practica imorala la Straja. Un alt exemplu ar fi cartela cu valabilitate de 4 ore. Cele 4 ore incep se scurga de la prima trecere prin turnicheti, dar daca telescaunul se defecteaza sa zicem timp de 40 de minute, valabilitatea cartelei tot se scurge. Si mai sunt cateva…

    In general informatiile sunt prezentate in asa fel incat sa induca in eroare, cei de la bilete iti vand orice iar optiunile/pachetele de ski pass sunt foarte dezavantajoase pentru turisti. Nu ar strica o inspectie OPC

Lasă un răspuns către ovidiu Anulează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus