Guvernul discută luni, de la ora 17.00, un proiect de Hotărâre care instituie, pe perioada stării de urgență, consultația la distanță și rețetele electronice pentru orice tip de afecțiuni. Consultatiile pot avea loc astfel, online, audio, video.

EXTRAS DIN HOTĂRÂRE:

(…)

Art. 13 (1) Numărul maxim de consultații acordate la nivelul furnizorilor de servicii medicale în asistența medicală primară și din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice este de maxim 8 consultații pe oră/medic, pentru perioada pentru care este instituită starea de urgență, cu posibilitatea acordării de către medicul de familie a două consultații/lună/pacient cu boli cronice.

(2) În vederea asigurării accesului asiguraților și persoanelor beneficiare ale pachetului minimal la serviciile acordate de medicii de familie și de medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pe perioada stării de urgență, se instituie consultația la distanță care poate fi realizată prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultații/oră menționate a alin.(1), pentru serviciile medicale – consultații medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază, respectiv în pachetul minimal de servicii medicale.

(3) Pentru persoanele aflate pe teritoriul României care nu sunt beneficare ale pachetului de servicii de bază sau pachetului minimal de servicii medicale, precum și persoanele beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale – în vederea asigurării managementului pacienților simptomatici de către medicii de familie și medicii de specialitate din specialitățile clinice din ambulatoriul clinic – pe perioada stării de urgență, se instituie consultația la distanță pentru orice manifestări clinice sugestive pentru infecția cu coronavirus, care poate fi realizată prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultații/oră menționate la alin.(1).

(4) Medicul de familie, precum și medicul specialist din ambulatoriul clinic, va consemna consultațiile medicale la distanță în fișa pacientului, precum și în registrul de consultații, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat și a intervalului orar în care a cestea au fost efectuate, și va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical. Documentele vor fi transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică”

sursa: stiripesurse

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus