Nutriționistul și life coach-ul Cori Grămescu a oferit o serie de sfaturi privitoare la proviziile pe care românii ar trebui să și le facă în cazul izolării la domiciliu, dacă se decretează stare de urgență.

“Cum să faci aprovizionarea în perioada asta, dacă vrei să mănânci totuși sănătos?

– paste integrale, de năut și de linte
– orez brun, porumb dulce, conserve de soia, năut, linte, fava, chia, hrișcă, fulgi de ovăz, quinoa și psyllium
– pâine necoaptă, congelată
– cartofi dulci, cartofi normali, ceapă”, a scris Cori Grămescu pe Facebook.

“Nu ai nevoie de kilograme întregi de orez”

“Carbohidrații sunt foarte importanți pentru că ţin de foame, dar în această perioadă în care suntem mai curând statici, ei nu trebuie să depășească 40% din caloriile noastre, dacă vrem să nu ieşim din criza Covid și deprimați și cu kilograme în plus. Porţia de pâine/orez/paste la o masă de dimineață sau prânz nu ar trebui să depășească 50 de g, deci nu ai nevoie de kilograme întregi de orez și paste. Nu ţin nici de foame și nici nu îți dau cine știe ce energie.

– conserve de roșii, zacusca, diferite legume
– legume proaspete pentru maximum o săptămâna (nu rezistă mai mult în frigider) și fructe
– legume și fructe congelate”, a mai scris nutriționistul.

“Aici ar trebui să fie grosul cumpărăturilor tale”

“Legumele și fructele sunt carbohidrați cu absorbție lentă și trebuie să reprezinte cantitatea majoritară de mâncare pe care o consumăm. Pe lângă carbohidrații simpli, cei complecşi ne ajută să avem energie, o digestie sănătoasă și un sistem imunitar puternic. Ai nevoie de vreo 200 de g de legume la o masă, deci aici ar trebui să fie grosul cumpărăturilor tale.

– nuci, semințe crude, unt, untura, ulei – cam 20-30 de g de nuci și 10-15 g de ulei e porţia de grăsimi.

Grăsimile sunt foarte importante în corpul nostru, trebuie să acopere cam 25% din caloriile noastre zilnice și este important să consumăm cu precădere grăsimi vegetale neprocesate – nuci, avocado – și grăsimi sănătoase – pește gras, unt bio clarifiat.

-ouă
-carne de vită, porc, pui , conserve de peşte
-peste congelat
-lactate după preferință”, a scris Cori Grămescu.

“Proteinele sunt esențiale pentru menținerea unei stări bune de sănătate, ele trebuie să acopere 25-35% din caloriile noastre și trebuie să vină și din surse vegetale, nu doar cele animale (năut, linte, fava, soia). Asigură-te că mănânci măcar 100 g de carne/peşte la o masă şi proteine vegetale în completare, pentru o masă sănătoasă şi îndestulătoare.

– filtru de apă – nu are sens să cari sticle de apă, mai bine investești într-un filtru de apă de bună calitate și astfel eviţi să poluezi suplimentar planeta

-alimente pentru diverse pofte – ciocolată, alcool, dulceață, prăjituri în cantitate moderată – o dată pe săptămâna e chiar recomandat să îți oferi un răsfăț, mai ales în perioadele astea grele. 50-100 de g pe săptămână e mai mult decât suficient pentru acoperirea poftelor. Alcoolul nu ar trebui să depășească 2-3 pahare pe săptămâna. Chiar dacă aparent te ajută să te relaxezi, în realitate accentuează anxietatea și, pe fondul unei stări generale proaste, poate da dependență sau poate agrava stările emoționale negative.

Încearcă atât cât poți să gătești, nu face risipă de alimente și cumpără responsabil produse alimentare”, a scris nutriționistul.

Un răspuns

  1. Total aiurea.
    De unde îi scoateți fraților pe toți doctorașii ăștia atoateștiutori ???
    Mai devreme vorbea unul de baterii , cuțite militare și cort :))
    Chiar așa de retardat a ajuns neamul românesc ? Să fie condus de pe facebuci ???
    De o autoritate a statului (care să vină cu sfaturi oficiale pe care să le urmeze țugulanul așa cum fac de exemplu nemții) nu ați dat ?
    Vreun om cu cap (și școală) de la ISU de exemplu , care să enunțe niște principii de urmat și respectat, care să vină cu niște sfaturi PERTINENTE, nu ați găsit și voi ? Ce facem ? Luăm comentarii de pe facebuci și le proptim în ziar ?
    Treziți-vă oameni buni , drobul de sare e colo sus și amenință să-l doboare pisica :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus