Punctul de amendă ar putea fi calculat în funcție de indicele social de referință (ISR) și nu de valoarea salariului minim brut pe țară garantat în plată, potrivit unei inițiative legislative depusă recent la Senat.

Propunerea legislativă pentru modificarea art.98 alin.(2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere la sfârșitul lunii noiembrie.

Potrivit inițiatorilor, punctul de amendă a fost plafonat la 145 lei, prin ordonanță de guvern, pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2018. Conform actualei legislații, un punct de amendă reprezintă 10% din valoarea salariul minim brut pe țară garantat în plată, iar de la 1 ianuarie 2019 va intra în vigoare salariul minim diferențiat, 2.350 lei pentru cei cu studii superioare, 2.080 pentru celelalte categorii, astfel că valoarea unui punct de amendă va fi de 208 lei, dacă se va raporta la valoarea minimă sau 235 lei, valoarea maximă.

Acest nou cuantum va crea probleme majore categoriilor sociale defavorizate sau celor precum studenții, pensionarii, susțin inițiatorii, deoarece valorile minime/maxime vor fi:

  • Clasa I – 416 lei sau 624 lei
  • Clasa a II-a – 832 lei sau 1.040 lei
  • Clasa a III-a – 1.248 lei, 1.456 lei sau 1.664 lei
  • Clasa a IV-a – între 1.872 lei si 4.160 lei
  • Clasa a V-a – între 4.368 lei și 20.800 lei

Art. 98, alin. (2) din OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Un punct de amendă reprezintă valoric 20% din indicele social de referință, stabilit prin hotărâre a guvernului”.

Senatorii vor decide în primă cameră dacă proiectul poate fi adoptat sau nu, dar indiferent de votul de aici, actul normativ modificat va fi supus dezbaterii Camerei Deputaților, care este forul decizional.

sursa: senat.ro, legestart.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus