O altă constatare a raportului este faptul că 72% dintre școlile din România aveau un minim acces la apă potabilă curată și la instalații sanitare de bază

28 la sută din școlile din România nu aveau, în 2019, acces la dotări de bază care să permită spălarea mâinilor cu apă și săpun, condiție esențială pentru funcționarea lor în siguranță în contextul epidemiei de COVID-19, relevă un studiu realizat de OMS și UNICEF.

Ultimele date furnizate de Programul comun de monitorizare (PCM) al OMS și UNICEF relevă faptul că, în 2019, 28% dintre școlile din România nu aveau acces la dotări de bază care să permită spălarea mâinilor cu apă și săpun, o condiție esențială pentru funcționarea în siguranță a școlilor în contextul pandemiei de COVID-19.

O altă constatare a raportului este faptul că  72% dintre școlile din România aveau un minim acces la apă potabilă curată și la instalații sanitare de bază.

„Copiii români trebuie să poată continua să învețe. Educația formală a fost în mare parte întreruptă la începutul lunii martie. Deși revenirea în școli ar trebui să se producă în condiții de maximă siguranță pentru copii, familiile lor și cadre didactice, una din patru școli nu are acces la dotări corespunzătoare pentru asigurarea igienei mâinilor, la apă potabilă curată și la instalații sanitare sigure. Momentul de față prezintă cea mai bună oportunitate de a răspunde acestei provocări o dată pentru totdeauna. Să reconstruim mai bine, oferind celor mai vulnerabili copii dotări funcționale pentru asigurarea igienei atât de importante pentru sănătatea lor”, a afirmat Gabriel Vockel, reprezentantul adjunct al UNICEF în România.

Potrivit raportului, 818 milioane de copiii de pe planetă nu au acces în școli la dotări minime pentru spălarea mâinilor, ceea ce îi expune unui risc crescut de contractare a COVID-19 și a altor boli contagioase.

Peste o treime dintre ei, respectiv 295 de milioane, provin din Africa Subsahariană.

În țările mai puțin dezvoltate, 7 din 10 școli nu dețin dotările elementare necesare spălării mâinilor, iar jumătate dintre școli nu au acces la servicii minime de salubritate și aprovizionare cu apă.

Raportul subliniază faptul că, în eforturile lor de a ține sub control răspândirea COVID-19, guvernele trebuie să găsească un echilibru între necesitatea de a implementa măsuri de sănătate publică și impactul social și economic al măsurilor de izolare. Potrivit raportului, există dovezi fundamentate ce evidențiază impactul negativ al închiderii prelungite a școlilor asupra siguranței, bunăstării și educației copiilor.

Accesul la servicii de apă, salubritate și igienă este esențial pentru prevenirea și controlul eficient al infecțiilor în școli, beneficiind de o atenție deosebită în cadrul strategiilor guvernamentale privind redeschiderea și funcționarea în siguranță a școlilor pe durata actualei pandemii de COVID-19.

Sursa: Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus