După 10 luni am ajuns de la „FOARTE BINE” la blocaj total

 

În ultimele zile, directorul tehnic al Consiliului Județean, doamna Carmen Guran, s-a transformat în purtătorul oficial de cuvânt al instituției (!!!), încercând să explice de ce nu se lucrează la drumul județean Hunedoara-Călan deși au trecut 10 luni de la semnarea contractului.

Cunoscând din experiență că „doamna Zero Centimetri” aruncă în presă jumătăți sau sferturi de adevăr convenabile și că se victimizează pentru a fugi de răspundere, Hunedoara Liberă a analizat cu atenție toate afirmațiile.

Să lucrăm, așadar, cu marfa clientului, adică să cităm din propriile-i declarații:

1. Studiul de fezabilitate (SF) comandat, reactualizat, verificat și plătit de Consiliul Județean din banii hunedorenilor este, conform declarațiilor doamnei Guran din octombrie 2018, „foarte bun și mi-l asum”.

  • Prima problemă: ADR Vest a constatat că proiectul tehnic (realizat întocmai după acest SF) trebuie modificat pentru că ar însemna ca o parte din drum să treacă prin terenurile oamenilor.

  • Cine trebuia să se asigure că hârtiile corespund cu realitățile din teren? Noi zicem că directorul tehnic al CJ, care mai e și manager al acestui proiect. Dumneavostră ce ziceți, doamnă Guran?

2. Declară doamna Guran:

„În urma verificării conformităţii acesteia (a documentației tehnice – n.red.) cu cererea de finanţare au rezultat minore renunţări asupra executării unor şanţuri şi rigole şi a 200 ml de bandă pentru trafic lent.” (Mesagerul Hunedorean – 4 august 2019)

„La verificările conformitătii proiectului cu cererea de finanțare s-a constatat că o parte din semnalizarea rutieră, o parte din șanțuri, drumurile laterale și 200m de bandă suplimentară sunt parțial sau total în afara limitei de proprietate.” (Ziarul Hunedoreanului – 30 iulie 2019)

  • Cu alte cuvinte: Avem un proiect să construim o casă, dar garajul, niște alei și o parte din sufragerie sunt pe terenul vecinilor.

  • Prima întrebare pentru doamna Guran: Proiectul predat în luna aprilie a.c. a fost întocmit conform Studiului de fezabilitate „foarte bun”? Dacă da, aveți din start o mare problemă! Dacă nu, de ce ați cerut eliberarea autorizației de construcție, de ce ați făcut predare de amplasament pe un teren care nu este în proprietatea CJ și de ce ați dat ordin de începere a lucrărilor pe un proiect greșit?

  • A doua întrebare: Atunci când se presupune că ați verificat SF-ul (înainte de a-l plăti și înainte de a depune cererea de finanțare europeană), ar fi trebuit să verificați extrasele de Carte funciară pentru a vă asigura că CJ deține în proprietate tot terenul necesar pentru refacerea drumului?

  • A treia întrebare: Dacă ați fi început din timp demersurile pentru exproprierea/cumpărarea/întabularea terenurilor necesare pentru a face un drum la standarde de secol XXI, am fi în blocajul de față?

  • La capitolul „minore renunțări”, așa cum le numește doamna „Zero Centimetri”, intră 200 de metri liniari de bandă suplimentară destinată traficului lent, șanțuri și rigole. Pe principiul „Dacă tot primim bani de la UE, de ce să facem un drum bun”, doamna Guran consideră, se vede, că hunedorenii nu merită mai mult. Când oficialii UE vorbesc de Europa cu două viteze, sărim ca arși. Să vedem cum vor reacționa hunedorenii acum când au aflat cum îi tratează specialiștii plătiți din banii lor.

  • Cunoscând-o, avem curajul să mai facem un pariu cu doamna Guran: cetățenii vor pierde mai mult de 200 de metri liniari de bandă secundară și vor fi și alte renunțări față de Studiul de fezabilitate și, desigur, față de nevoile lor.

3. Declară doamna Guran: „Modificarea a fost minoră, suprafața totală de 142.778 mp a fost majorată cu 1.249mp, ceea ce reprezintă 0,87%.” (Ziarul Hunedoreanului)

  • Stimați cititori, vă rugăm să faceți un efort să înțelegeți lipsa totală de logică a acestui enunț. Adică am pornit de la SF „perfect”, aveam atunci terenul necesar pentru tot drumul, suprafața a fost ulterior majorată cu 1.249 mp iar acum trebuie să tăiem din drum că nu ajunge terenul. Ori suntem în noaptea minții, ori cineva ne insultă inteligența! Vorba colegilor de la Mesagerul Hunedorean: „Nu mai intră vițelul în vacă!”

4. Declară doamna Guran: „Este lesne de dedus că nu au fost modificări majore care să impună solicitarea unei noi autorizatii de construire” (Mesagerul Hunedorean)

  • Noi chiar am sperat până în ultima clipă că veți aduce „modificări majore”, dar nicidecum în minus, ci în plus. Adică să construiți și o pistă de biciclete, așa cum se face în țările din Vestul Europei. Vă rugăm să ne scuzați! Înțelegem acum că nu aveați nici măcar terenul pentru tot drumul, de unde teren și pentru pistă…

5. Insinuează doamna Guran: „Nu vă dau bani nemunciți. Acesta este mesajul decriptat din textele celor două adrese trimise publicațiilor” (Gazeta de dimineață – 5 august 2019)

  • Aici trebuie să recunoaștem că ne place atitudinea doamnei director tehnic. Nici noi nu vrem să să arunce pe fereastră banii hunedorenilor! Este treaba specialiștilor să decidă dacă proiectantul are sau nu dreptul să ceară bani suplimentari pentru munca prestată.

  • Pentru corecta informare a cetățenilor, adăugăm noi un amănunt pe care l-ați omis, doamnă Guran (face parte din cealaltă jumătate a adevărului, cea care nu vă convine): dumneavostră și colegii din echipa de implementare a acestui proiect european beneficiați de sporuri/bonusuri lunare care se adaugă salariului oricum uriaș încasat de la Consiliul Județean (plus diurne, vouchere de vacanță etc. etc.). Vedem că ați făcut o mulțime de „renunțări” la drumul Hunedora – Călan, de care se vor „bucura” hunedorenii, cu siguranță. Vă întrebăm: dumneavoastră și echipa de implementare ați fi dispuși să renunțați la o parte din acești bani dacă, Doamne-ferește, se vor constata probleme care vi se datorează? Sfatul nostru, doamnă Guran, decât să „îndesiți punctele”, mai bine îndesiți explicațiile!

  • Așa stând lucrurile, considerăm că ar fi normal ca hunedorenii să afle care este valoarea acestor sporuri și să tragă singuri concluziile. Solicităm oficial pe această cale conducerii CJ să ne trasmită următoarele informații: componența nominală a echipei care se ocupă de implementarea acestui proiect european; sumele plătite ca sporuri salariale, lunar, pentru fiecare membru al echipei de la început până azi. Sperăm că acestea nu vor fi considerate informații clasificate de către conducerea Consiliului Județean. Legea în spatele căreie vă ascundeți mereu, domnilor de la CJ, nu vă interzice să ne comunicați fie și doar suma totală primită ca bonus/sporuri de unitatea de implementare a acestui proiect, de când s-a constituit și până astăzi.

VA URMA

5 răspunsuri

  1. Pingback: Astăzi, ZIUA DECISIVĂ pentru soarta reabilitării drumului județean Hunedoara-Călan - Hunedoara Libera

  2. code@direct-mail.top' Cod(R)in spune:

    Asta inseamna sa folosesti “sezutul” in locul creierului… Trist, dar in tara in care ne-am nascut… la conducerea ei, sau reprezentantii statului in teritoriu sunt doar o adunatura de 2 bani… (marea majoritate)… care nu aun inceput bine saptamana de lucru ca-si fac deja planuri de vacanta… TRIST… dar adevarat…

  3. Pingback: Reabilitarea drumului județean Hunedoara-Călan, o telenovelă hunedoreană de prost-gust? - Hunedoara Libera

  4. Pingback: Presa a fost DEZINFORMATĂ în privința reabilitării drumului județean Hunedoara-Călan - Hunedoara Libera

  5. Pingback: În lipsa argumentelor, directorul tehnic al Consiliului Județean a trecut la jigniri și amenințări! - Hunedoara Libera

Lasă un răspuns către Cod(R)in Anulează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus