În perioada 26-28 februarie a avut loc prima etapă de evaluare a Serviciilor publice judeţene/locale SALVAMONT în vederea acreditării ca structuri de salvare şi certificarea capacităţii operative de intervenţie a echipelor de salvare montană ale echipelor de salvatori din cadrul acestora.

Activitatea a urmărit modul de organizare a structurilor salvamont judeţene şi locale, resursele umane, materiale şi financiare necesare desfășurării în condiții bune a activității de salvare montană, precum și a asigurării condițiilor necesare interconectării din punct de vedere funcțional ale echipelor Salvamont cu echipajele de sprijin ale ISU, SMURD, Ambulanță şi Inspectoratului General al Aviației din România.

Din cele 34 de structuri judeţene şi locale Salvamont din România, în această primă etapă au întrunit condiţiile de  acreditate serviciile publice Salvamont din judeţele: Arad, Bihor , Cluj, Gorj, Harghita, Hunedoara, Mureş, Neamţ, Prahova şi Sibiu, servicii care în urma unei verificări finale realizate în teren de către o comisie formată din reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Salvatorilor Montani din Romania – ANSMR, a Consiliului Serviciilor Publice SALVAMONT din Romania – CSPSR şi a Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă – DSU, vor  elibera acreditarea serviciilor Salvamont pentru o perioadă de cinci ani.

„Judeţul Hunedoara a obţinut acreditarea Serviciului Judeţean Salvamont şi certificarea capacităţii operative de intervenţie a celor patru formatii de salvare montană, confirmând încă o dată seriozitatea cu care Consiliul Judeţean Hunedoara tratează la nivelul judeţului nostru activitatea de salvare montană”, spune şeful Serviciului Public Judeţean Salvamont Hunedoara, Ovidiu Bodean.

În perioada următoare se vor evalua şi restul serviciilor Salvamont locale şi judeţene, activitatea de acreditare fiind preconizată să se încheie pană la sfârşitul acestui an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus