Slănina întăreşte siste­mul imunitar, această calitate datorându-se acidului ara­hi­donic, care favorizează scăderea coleste­ro­lului, îmbu­nătăţeşte funcţiile de protecţie ale organis­mului şi, de ase­menea, este necesar pentru producerea compuşilor chimici responsabili pentru răspunsurile imu­ne şi reac­ţiile inflamatorii.

Slănina este  un aliment fără E-uri, coloranţi şi conservanţi, fiind recomandată de nutrioniști.

– Cantităţi mici de grăsime sunt de folos pentru inima şi vasele de sânge, reglementează contracţiile mus­culare ale organelor interne, inclusiv ale muşchiului car­diac, şi sprijină tonusul vascular.

– Fumătorii au, de asemenea, un beneficiu dacă mă­nâncă puţină slănină, datorită faptului că ea conţine sele­niu. Acest microelement întăreşte sistemul imunitar şi previne oxidarea în organism. Astfel, pagubele produse de ţigări se reduc parţial.

– Slănină încetineşte şi intoxicarea alcoolică, prin acoperirea pereţilor stomacului cu grăsime şi crearea pan­­samentului gastric, care previne absorbţia rapidă de al­cool din stomac. Alcoolul trece mai departe în intestin, unde, totuşi, va fi absorbit, dar treptat.

Fiind atat de concentrata in grasime si in calorii, slanina este un produs care se consuma cu moderatie, recomandat persoanelor care stau mult in frig sau desfasoara o activitate fizica intensa. Oricine poate sa consume putina slanina cu ceapa si paine, e gustarea traditionala a iernii. Iar daca porcul a fost crescut cu hrana de calitate slanina devine valoroasa din punct de vedere nutritiv pentru ca e bogata in acizi grasi esentiali omega 3 si omega 6 si vitamina A.

Valorile nutriționale ale slăninei

In ulei, indiferent de sortiment, avem 100% grasime si 900cal/100ml. Slanina contine 5-10% proteine, 60-70% grasime si 650cal/100g. Untul este intermediar cu 80% grasime si 730cal/ 100g.

Reţete din bătrâni

– Remediu pentru dureri de articulaţii. Înainte de culcare, se freacă bine articulaţiile bolnave cu untură topită sau cu slănină veche, tocată prin maşina de carne, la care se adaugă o lingură de miere de al­bine. Deasupra se aplică celo­fan sau hârtie de pergament, se înve­leş­te cu un fular sau un batic de lână şi se lasă să acţioneze peste noap­te.

– Tulburarea mobilităţii arti­culare după traumatisme. Zona afectată se freacă cu 100 g grăsime de porc, amestecată cu o lingură de sare, apoi se bandajează cu un strat gros de lână.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus