Primarul Municipiului Deva, Florin Oancea, a avut marți întâlniri cu reprezentanții regionalei CFR Timișoara. Ce soluție propune edilul pentru ca locuitorii cartierului Grigorescu să nu rămână izolați după modernizarea liniei ferate.

Marți, la finalul ședinței Consiliului Local Deva, primarul Florin Oancea a anunțat că administrația va aloca fonduri pentru construcția unui pasaj subteran care să asigure accesul auto și pietonal pentru locuitorii cartierului Grigorescu spre și dinspre oraș. Cartierul riscă să rămână izolat după finalizarea lucrărilor de modernizare a liniei ferate pentru că proiectul finanțat din fonduri europene nu prevede pasarele sau pasaje pietonale sau auto care să asigure mobilitatea spre și dinspre acest cartier.

În acest sens, Florin Oancea a avut discuții atât cu reprezentanții CFR, cu locuitorii cartierului, cât și cu constructorul tronsonului feroviar de mare viteză.

44566984_349360789144246_3417105577317236736_n

„Am stat de vorbă cu constructorul, cu reprezentanții CFR-ului, cu firma de consultanță și toți mi-au spus același lucru: un proiect care a parcurs toate etapele de la studiu de prefezabilitate, proiectare, execuție, proiect pe fonduri europene, nu mai poate fi modificat”, a declarat Oancea.

Edilul spune că singura variantă fezabilă este cea a unui proiect paralel finanțat din fonduri proprii.

„Am întrebat pe cei la CFR dacă putem obține avize pentru un proiect paralel finanțat din bugetul local pentru un pasaj subteran în zona Bălata.  Pentru a dezvolta zona este nevoie de infrastructură, așa că vom face toate diligențele la Ministerul Transporturilor să obținem avizele. Ne-au spus că, în Timișoara, primarul Robu a avut trei proiecte europene care au necesitat intervenții, pasaje subterane care s-au făcut pe bugetul local. Dacă la Timișoara se poate, se va putea și la Deva că e aceeași legislație în toată țara”, a declarat Florin Oancea.

Primarul Devei a precizat că proiectul ar putea demara anul viitor și că nu este exclus ca pasajul subteran să fie finalizat înaintea lucrărilor de modernizare a liniei ferate de mare viteză.

2 răspunsuri

  1. Si cum vom ajunge la piata, la Peny, sa ne achizitionam hrana de zi cu zi noi cei de pe strada Haraului, Grigorescu, etc,care nu circulam cu autoturismele? Unii, chiar multi, dintre riveranii de peste linie au peste 65 de ani si le este imposibil sa ajunga in oras mergand pe jos prin pasajul pietonal propus.Cum ajung copiii de aici la scoala cand nici trotuare nu sunt pe varianta?

  2. Stirea nu este in concordanta cu realitatea, se lucreaza la un pasaj auto suprateran care va lega cartierul Grigorescu cu Calea Zarandului si Str. Marasti, zona nu va ramane izolata. In acest sens deja culeea 1 a podului este la stadiu ( vezi foto ) se lucreaza la culeea 2 si pilele de legatura conform proiectului. In ce priveste mentiunea din articol “pasaj subteran în zona Bălata” nu cred ca are legatura cu magistrala CFR, eventual cu descarcarea spre Deva de pe autostrada. Deci, mare atentie la informatiile catre cetateni !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Inapoi Sus